از اتصالات پلی اتیلن پلی رود در کارخانه های تولید قند استفاده می شود

پرمصرف ترین کالای پلاستیکی این روز ها اتصالات پلی اتیلن پلی رود است. بسته به پیکربندی زنجیره مولکولی آن در اشکال مختلف موجود است.

پلی اتیلن به دلیل اینکه از واحدهای مکرر یک نوع مولکول، اتیلن ساخته شده است، به عنوان یک هموپلیمر طبقه بندی می شود.

پلی اتیلن یک پلاستیک سخت و مقاوم در برابر سایش است که به راحتی با استفاده از تکنیک هایی مانند قالب گیری تزریقی و قالب گیری بادی شکل می گیرد.

پلی اتیلن به گروهی از هموپلیمرهای گرمانرم اطلاق می شود که از زنجیره های مولکولی متشکل از مونومرهای تکرار شونده اتن (با نام IUPC “اتن”) تشکیل شده است.

پلی اتیلن و انواع آن رایج ترین پلاستیک های کالایی هستند که مورد استفاده قرار می گیرند.

پلی اتیلن معمولا برای کیسه های پلاستیکی، ظروف غذا یا نوشیدنی و کاربردهای پزشکی مانند مفاصل زانو استفاده می شود.

اتصالات

ساختار شیمیایی پلی اتیلن از مونومرهای مکرر ساخته شده از اتم های کربن و هیدروژن تشکیل شده است.

به طور کلی چهار نوع رایج پلی اتیلن وجود دارد: پلی اتیلن با وزن مولکولی فوق العاده بالا (UHMWPE)، پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE)، پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE) و پلی اتیلن با چگالی کم خطی (LLDPE).

پلی اتیلن توسط Reginald Gibson و Eric Fawcett هنگام واکنش اتیلن با بنزآلدئید در سال 1933 کشف شد.

اولین اختراع برای پلی اتیلن در سال 1936 توسط شرکتی به نام Imperial Chemical Industries ثبت شد.

کارل زیگلر بعداً در سال 1953 فرآیندی را برای پلیمریزاسیون HDPE (پلی اتیلن با چگالی بالا) اختراع کرد و یکی از کاتالیزورهای کلیدی مورد استفاده در فرآیند پلیمریزاسیون به نام او نامگذاری شد.

پلیمر پلی اتیلن پایه توسط یک ستون فقرات کربن تشکیل می شود که هر اتم کربن در زنجیره دارای دو پیوند منفرد به همسایگان کربنی خود است، یکی در هر طرف.

دو محل پیوند کربن باقی مانده با اتم های هیدروژن پر شده اند. پلی اتیلن را می توان به عنوان (C2H4)n توصیف کرد که نشان دهنده تکرار مولکول اتیلن در زنجیره پلیمر است.