اسانس دود مایع خوراکی پودری

امروزه اسانس دود مایع یا همان طعم دود یکی از طعم دهنده های بسیار فوق العاده بوده، خاطره انگیز و معروف بوده و از استقبال بسیار بالایی در میان مردم برخوردار بوده چرا که مردم به طعم دود بسیار علاقمند بوده و در اغلب گردش ها، کوهنوردی ها، مسافرت ها و غیره بجای استفاده از پیک نیک از چوب برای درست کردن چای دودی و سایر غذاهای دودی می کنند.

اسانس دود مایع خوراکی به حالت پودری هم در بازار موجود بوده و شما می توانید ان را از بسیاری برندهای نام آشنا با بسته بندی های مختلف،وزن های گوناگون و قیمت مناسب خریداری نمائید.

پس برای آشنایی با این محصول عالی و طعم دهنده بی نظیر تا انتهای این مقاله با ما همراه بمانید.

اسانس دود مایع خوراکی پودری

فروش اسانس دود

فروش اسانس دود قبل از بررسی مکان های فروش اسانس دود ابتدا لازم دانستیم که مختصری راجع به این محصول و انواع آن ،روش تولید خانگی این محصول در منزل بپردازیم،پس با ما همراه بمانید.

تاریخچه اولیه استفاده از اسانس دود به زمان های خیلی گذشته برمی گردد که افراد به دلیل نداشتن یخچال، برای افزایش ماندگاری غذاهای فساد یافتنی خود اقدام به دودی کردن غذاهای شان می کردند.

اما امروزه با وجود داشتن یخچال و فریزر در هر خانه ای ، بسیاری از مردم هنوز به طعم و عطر خاطره انگیز دود علاقه مند می باشند .

پس شرکت های مختلف ایرانی و خارجی با افزودن ترکیبات مختلف به یکدیگر توانسته اند محصولی به نام اسانس دود را تهیه نمایند و باعث عطر دهی بیشتر غذاهای خود شوند.

همانطور که در ابتدا نیز گفتیم اسانس دود یک ماده بسیار بی نظیر بوده که باعث طعم دهی بیشتر به غذای شما شده و به دو صورت مایع و پودری در بازار موجود می باشد.

این اسانس از سوزاندن چوب درختان در کارخانه های مختلف داخلی به دست می آید و پس از تقطیر، تصفیه و تغلیظ آن در بسته بندی های بسیار مختلفی با وزن های گوناگون و برندهای مختلف در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

لازم به ذکر است که بگوئیم برخلاف تصور غلط گسترش یافته در میان عده ای از مردم، ترکیبات موجود در این اسانس هیچ گونه آسیبی به بدن نمی رساند و علاوه بر آن دارای خواصی همچون ضد میکروب قوی و آنتی اکسیدانی بالا نیز می باشد، زیرا که دارای عصاره های اتیل فنل و وئی متوکسی ها می باشد و به هیچ وجه سرطان زا نبوده چونکه در تهیه آن از چوب های شیره دار و صمغ دار استفاده نشده است.

از اسانس دود تنها در سوسیس و کالباس استفاده نمیشود، بلکه شما می توانید با خرید آن از تمامی مکان های فروش معتبر این محصول به صورت مایع در انواع غذاها مانند مرغ آب پز یا سرخ شده، گوشت، انواع پیتزا، اسنک، انواع خورشت ها و سس های دودی در آن استفاده کرده و طعم آن ها را از حالت ساده به دودی تغییر دهید.

بسیار مهم است که بدانید اسانس دود مایع از قیمت بسیار ارزانی برخوردار بوده و همین امر سبب فروش بیشتر این محصول و در نتیجه رونق اقتصادی بالا آن شده است.

نحوه استفاده از این نوع اسانس این گونه بوده که شما بایستی آن را با مقداری کمی روغن یا آب ترکیب نموده و به غذا می افزایند و یا اینکه به صورت مایع آن را در اورده و به کمک یک اسپری بر روی غذا اسپری می کنند.

اسانس دود مایع در طعم های مختلفی مانند پابریکا، فلفل دلمه، پیتزا و غیره در بازار موجود می باشد که هر کدام از آن ها از طرفداران بسیار زیاد و خاصی برخوردار می باشند.

شما برای تهیه یک مرغ دودی خوشمزه در منزل می توانید از روش زیر استفاده کنید:

مرغ سالم و یا تکه های مختلف مرغ خود را داخل دو عدد پیاز خلالی، دو قاشق زعفران دم کرده، یک قاشق نمک و مقدار دلخواهی پودر فلفل، پابریکا، زنجبیل، جوز هندی به خوبی بغلتانید و به مدت دو ساعت روی مواد خود را با یک پلاستیک بپوشانید تا مرغ های شما به خوبی طعم دار شوند.

سپس مرغ های خود را از داخل ادویه ها بیرون آورده و به کمک نصف ملاقه روغن داخل یک ماهیتابه نچسب به خوبی سرخ کنید بطوریکه دو طرف آن ها کاملا طلایی شوند و سپس یک لیوان و نیم آب به مرغ ها اضافه کرده و اجازه دهید به مدت یک ساعت کاملا بپزند.

پس از جمع شدن آب مرغ ها، آن ها را داخل یک صافی قرار دهید تا آب اضافی آن ها به خوبی کشیده شود، سپس داخل یک شیر جوش تا نصفه دو پیمانه روغن و ۱۰۰گرم کره بیندازید و مرغ های خود را حسابی تفت دهید تا کاملا سرخ شده و شبیه به مرغ های اکبر جوجه شوند.

تمام تکه های مرغ را پس از سرخ شدن کاملا در یک قابلمه بچینید و روی گاز با حرارت کم قرار داده و وسط آن را خالی بگذارید.

سه تا چهار عدد ذغال را به خوبی کباب کرده تا کاملا قرمز شوند و آن ها را داخل یک کاسه فلزی یا شیشه ای در وسط قابلمه مرغ خود قرار دهید، دو قاشق روغن روی ذغال ها بریزید و سر قابلمه را بگذارید تا ذغال ها کاملا دود کنند، به این ترتیب مرغ دودی و سرخ شده شما آماده سرو در کنار یک پلو کته ایرانی می باشد.

همانطور که دیدید این روش بسیار زمان بر و طولانی می باشد و احتمال آتش سوزی، پاشش روغن به اطراف و غیره بسیار وجود دارد.

شما می توانید با کمک اسانس های دود آماده موجود در بازار به راحتی می توانید یک مرغ دودی خوشمزه و طعم دار بپزید.

به این صورت که پس از سرخ شدن، پختن و سرخ نهایی مرغ ها کافی است مقداری اسانس دود را بر روی مرغ های خود اسپری کنید و دیگر نیاز به غلتاندن مرغ ها داخل مایع مخصوص برای طعم دار شدن نمی باشد و شما به راحتی میتوانید از اسانس های دود طعم دار استفاده کنید.

امروزه فروش اسانس سود در تمامی فروشگاه های مختلف مانند فروش زغال، قلیان و غیره در برندهای بسیار مختلفی انجام می گیرد که شما می توانید این اسانس ها را به تعداد دلخواه و در طعم های مختلف خریداری نموده و با کمک آن ها یک ساندویچ مرغ دودی، پیتزا دودی تنوری و غیره برای عزیزان خود بپردازید.

همچنین انواع مختلفی از این محصول در سایت های مختلف نیز به فروش می رسند که شما بایستی در هنگام خرید از یک برند نام آشنا، دارای نماد تاییدیه سازمان غذا و دارو، داشتن تاریخ تولید و انقضا و موارد مختلف دیگر خرید نمائید تا بتوانید یک محصول با کیفیت و سالم را با قیمت مناسب خریداری نمائید.