اسانس دود + قیمت خرید فروش

قیمت خرید اسانس دود باتوجه به کیفیت آن متفاوت است. دود برای افزایش ماندگاری و طعم بهتر مواد غذایی را دودی می کردند، مانند ماهی دودی وغیره می باشند.

امروز هم از دودی کردن مواد غذایی استفاده می کنند، ولی با استفاده از اسانس یا عصاره در قدیم برای دودی کردن مواد غذایی مثل : گوشت، برنج وغیره ،چوب درختان را می سوزاندند و سپس مواد غذایی را چندین ساعت در معرض دود قرار می‌دادند.

امروزه دودی کردن فقط برای بو و طعم بهتر مواد غذایی انجام می شود و دیگر به جای روش سنتی سوزاندن چوب و دود دادن از اسانس و یا عصاره دود استفاده می کنند.

اسانس دود + قیمت خرید و فروش بسیار اهمیت دارد. در تهیه اسانس دود بعد از سوزاندن چوب با استفاده از روش تقطیر و سپس تصفیه و تغلیظ عصاره و افزودن آب یا روغن به آن اسانس دود به دست می‌آید.

اسانس دود به دو حالت مایع و گاز تولید می شود. در حالت مایع اسانس یا عصاره دود به صورت مایعی در ظرف شیشه ای است و در حالت گاز داخل کپسولی می باشد که روی مواد غذایی اسپری می شود.

اسانس دود + قیمت خرید فروش

اسانس دود

اسانس دود درست کردن اسانس دود در منزل کار سختی است و بهترین راه خرید اسانس دود که در انواع متنوعی وجود دارند، می باشد. مانند: اسانس دود کالباس و اسانس دود ماهی و غیره است.

امروزه استفاده از اسانس دود فقط کاربری برای طعم و بوی بهتر دارد و دیگر برای جلوگیری از فساد مواد غذایی استفاده نمی شود زیرا با وجود یخچال و فریزر نگهداری مواد غذایی بسیار آسان و راحت شده است.

برای تهیه اسانس دود می توان از چوب های خرد شده که به صورت تراشه های آماده از درختانی مثل : هلو، گیلاس، بلوط، سیب و افرا و غیره درست می شوند، استفاده کرد. هر کدام از این تراشه ها عطر و بوی مخصوص خود را دارند. درخت های میوه عطر شیرین و میوه‌ای و دودی ملایم دارند، ولی درختانی مثل: گردو دود غلیظ تر و تند تری از درختان میوه دارند.

جهت استفاده از این تراشه ها باید آنها را به مدت نیم ساعت خیس کرده، بدین صورت که تراشه ها را درون ظرف بزرگتر ریخته و روی آنها به اندازه دو لیوان آب می ریزیم و بعد از دو ساعت داخل صافی ریخته و آب آن را می گیریم.

این کار به زودتر گرم شدن تراشه ها کمک می کند، حالا تراش ها را داخل یک فویل آلومینیومی قرار می دهیم و این بسته تراشه را روی زغال درون اجاق یا دستگاه دودزا و غیره، قرار داده وقتی که بوی دود چوب بلند شد، بلافاصله غذا را روی دستگاه قرار دهید. این روش برای دودی کردن انواع: گوشت، ماهی و غیره، می توان استفاده کرد.مواد غذایی اسانس دود مایع را به راحتی جذب می‌کند و طعم بسیار لذیذی غذا می دهند.

اسانس دود ارزان

اسانس دود ارزان اسانس دود ارزان بسیار مقرون به صرفه می باشد و دارای ترکیباتی است که طعم و بوی مواد غذایی را بهتر می‌کند، به همین جهت مواد غذایی که روی آتش چوب درست می شوند، طعم بسیار دلپذیری دارد، مثل : چای دودی، انواع گوشت های کبابی وغیره می باشد.

در حال حاضر با استفاده از اسانس دود می توانید حتی در غذایی مثل: خوراک هم طعم دلپذیر دود را داشته باشید. در کارخانه های تولید مواد غذایی نیز برای ایجاد تنوع از اسانس دود استفاده می کنند، مانند: سس ها، سویس و کالباس وغیره می باشد.

البته همیشه این نگرانی در مورد اسانس دود وجود دارد که آیا این اسانس برای بدن مضر می باشد یا خیر ؟ چیزی که در این مورد اهمیت دارد، روش تهیه اسانس دود می باشد. که باید به صورت استاندارد و تحت کنترل باشد. باید از درختانی که دارای شیره و صمغ سمی می باشند، مثل : درخت کاج برای تولید اسانس دود استفاده نشود و یا از موادی مثل غیر یا نفت برای تهیه اسانس دود استفاده نکنند.

درصورت استفاده از این مواد اسانس سرطانزا شده و وارد مواد غذایی خواهد شد. بنابراین در زمان خرید اسانس دود، آن را با بسته بندی معتبر و مرغوب خریداری کنید زیرا در این صورت در تولید اسانس از چوب های درختان که دارای شیره و روغن سمی باشند، استفاده نمی شود. برای افزایش سلامتی بهتر است از اسانس دود هفته ای یک بار در مواد غذایی استفاده شود.

اسانس دود اصفهان

اسانس دود اصفهان اسانس دود اصفهان در این شهر مصرف زیادی دارد. مواد غذایی برای افرادی که دچار سوء تغذیه می باشند، بسیار مناسب است. زیرا اشتهای افراد را افزایش می دهد.

در زمان استفاده از غذاهای دودی از سبزیجات استفاده کنید چون باعث خنثی شدن مواد مضر می شود و همچنین مواد غذایی دودی را بهتر است که سرخ شده مصرف نکنید. افرادی که دچار ضعف ایمنی بدن می‌باشند، از مواد غذایی دودی شده کمتر مصرف کنند.

امروزه بیشترین کاربرد اسانس دود در ستوران و مراکز فروش غذا می باشد. در رستوران ها با استفاده از چند قطره اسانس دود در مواد غذایی مثل: گوشت کبابی و ماهی کبابی طعم و عطر بی نظیر به آن می دهند. در زمان خرید مواد غذایی دودی شده، مانند : ماهی دقت نمایید که تشخیص فاسد بودن آن بسیار مشکل است.

اسانس دود مایع

اسانس دود مایع اسانس دود مایع جهت درست کردن آن در خانه چندین روش وجود دارد. بدین صورت که ابتدا دستگاهی مثل گریل گازی یا دستگاه دود ساز را روشن کرده و در بالاترین درجه آن قرار دهید.

سپس مخزن آن را از زغال پر کرده، وقتی زغال سوخت و قرمز شد. ذغال را در کف دستگاه ژنراتور پهن می کنیم و دما را روی ۱۵۰ درجه قرار می دهیم و با استفاده از یک روزنامه زغال را آتش زده و روشن کنید تا خاکستر شود.زغال های آماده را داخل کاسه ریخته و در وسط گریل قرار دهید تا گرم شود. بعد می توان غذا را با بوی دود گریل کرد. البته می توان کار تولید زغال و کباب کردن غذا را همزمان نیز انجام داد.

یک روش دیگر برای درست کردن غذا با اسانس دور استفاده از اجاق دودکش دار است. البته باید از این وسیله در فضای باز استفاده کرد. در پایین اجاق کاغذ های خرد شده بریزید. وقتی آتش آن زیاد شد، چوب ها را به آن اضافه کنیم و برای سوزاندن چوب دما را به نهایت خود برسانید، تا چوب ها به زغال تبدیل شوند.

سپس در ظرفی مثل قالب کیک که در وسط آن سوراخی وجود دارد تا گرما خارج شود، روی دودکش اجاق می گذاریم. بوی قالب را کاسه ای قرار داده که در مقابل حرارت مقاوم و کاملا اندازه قالب کیک باشد و روی آن کیسه یخ قرار دهید تا با ایجاد تفاوت دما بین ظرف دود حاصل از سوختن زغال به مایع تبدیل شود.

برای چند میلی متر اسانس دود مایع، حداقل یک ساعت زمان لازم است. بعد از چند ساعت زمانی که زغال کاملا خاکستر شد و دود تراشه ها نیز تمام شد، قالب کیک را خارج کرده و مایع درون قالب را در ظرف شیشه ای ریخته و درب آن را محکم می کنیم و در دمای اتاق نگهداری کنید. حالا هر زمان که نیاز به غذا با طعم دود داشته باشید، می توانید از این اسانس دود آماده استفاده کنید.