استفاده از باطری ماشین سپاهان 74 آمپر به عنوان باطری موبایل سامسونگ

باتری های استارت و باطری ماشین سپاهان 74 آمپر خود را در میلیون ها خودرو در سراسر جهان ثابت کرده اند.

با نوآوری های مداوم و پیشرفت های بیشتر، در طول سال ها باتری های مرطوب کلاسیک عملکرد، قابلیت اطمینان و تطبیق پذیری افزایش یافته اند.

باتری های EFB و AGM انواع باتری های جدیدی هستند که نیازهای فزاینده نسل فعلی وسایل نقلیه را برآورده می کنند.

باتری های AGM و EFB با عملکرد بالا مشخص می شوند. علیرغم رویکردهای تکنولوژیکی متفاوت، آخرین نسل از انواع باتری‌ها ویژگی‌های مشترک مثبت بیشتری دارند:

به لطف پیشرفت‌های فناوری باتری، نسبت به ۱۰ سال پیش به نگهداری کمتری نیاز دارند و قابل اعتمادتر هستند.

همین چند دهه پیش، سطح اسید در باتری ماشین باید به طور مرتب بررسی می شد و در صورت لزوم با آب مقطر پر می شد.

باطری

با باتری های مدرن و بدون نیاز به تعمیر و نگهداری، تلفات آب آنقدر کم است که در طول عمر باتری، نیازی به پر کردن آب مقطر نیست.

یک باتری استارت معمولی از شش سلول باتری تشکیل شده است. یک سلول باتری که به آن بلوک صفحه نیز گفته می شود، از یک مجموعه مثبت و منفی از صفحات تشکیل شده است که به نوبه خود از چندین الکترود تشکیل شده است.

یک الکترود مثبت از مواد فعال ساخته شده از اکسید سرب و یک شبکه مثبت ساخته شده از آلیاژ سرب تشکیل شده است.

ساختار شبکه ای به الکترودها ساختاری جامد می دهد و در عین حال به عنوان رسانای الکتریکی عمل می کند. ماده فعال در یک الکترولیت، مخلوطی از اسید و آب مقطر غوطه ور می شود.

یک الکترود منفی نیز از مواد فعال تشکیل شده است، اما در این مورد از سرب خالص و یک شبکه منفی ساخته شده است. الکترودها با قطبیت های مختلف توسط یک جداکننده از هم جدا می شوند.

ظرفیت باتری مورد نیاز با اتصال صفحات جداگانه در سلول به صورت موازی به دست می آید. اتصال سلول های جداگانه به صورت سری، ولتاژ مورد نیاز 12 ولت را تولید می کند.