استفاده از تلویزیون سامسونگ 65 اینچ خمیده در سینما به عنوان پرده نمایش

در حدود یک سال گذشته، شاهد ورود تعدادی از تلویزیون سامسونگ 65 اینچ خمیده به بازار بوده ایم. مطمئناً، آنها نرم به نظر می‌رسند و از بین جمعیت متمایز می‌شوند، اما اگر چیزی یک تلویزیون منحنی را در مورد لذت تماشای شما بهتر از یک تلویزیون تخت کند، چه؟

یکی از بزرگ‌ترین قلاب‌های بازاریابی که سازندگان تلویزیون‌های منحنی مانند ال‌جی و سامسونگ کلاه‌های خود را به آن آویخته‌اند.

این ایده است که تلویزیون‌های خمیده تجربه بهتری از تماشای نمایش را ارائه می‌کنند، و شواهد علمی برای تأیید این ادعا وجود دارد.

اوشین وارطانیان و همکارانش در دپارتمان روانشناسی دانشگاه تورنتو در زمینه زیبایی شناسی عصبی کار کرده اند.

این مطالعه در مورد اینکه چه عوامل عصبی در چیزهایی که ما برای چشم خوشایند می‌یابیم یا خیر، نقش دارند، است.

تحقیقات وارتانیان و تیمش نشان می‌دهد که ما طبیعتاً اجسام منحنی را نسبت به آنهایی که لبه‌های مستقیم دارند، خوشایندتر می‌یابیم.

در حالی که او اذعان می کند که تلویزیون های منحنی “مقداری خاصی را ارائه می دهند”.

تلویزیون

دکتر Raymond M. Soneira از شرکت تشخیص و کالیبراسیون نمایشگر DisplayMate استدلال می کند که اینکه آیا ما یک تلویزیون خمیده را بیشتر یا کمتر از یک تلویزیون مسطح دوست داریم، هنوز هم در درجه اول یک موضوع ذهنی است.

سودر فیزیک نظری در پرینستون، می‌گوید که مزایای قابل لمس دیگری برای صفحه نمایش خمیده وجود دارد.

سونیرا توضیح می‌دهد که شکل مقعر با حذف زوایای خاصی که می‌توان از آن‌ها ایجاد کرد، تعداد بازتاب‌ها را روی صفحه کاهش می‌دهد.

او همچنین می‌گوید که تلویزیون‌های منحنی، تجربه تماشای افرادی را که خارج از مرکز می‌نشینند، بهبود می‌بخشد.

سونیرا توضیح می دهد که انحنای صفحه برای از بین بردن برخی از “کوتاه شدن” ناخواسته ناشی از نشستن به یک طرف کار می کند.

به عبارت دیگر، تصاویر نمایش داده شده در سمت دور صفحه نمایش که در غیر این صورت در مقایسه با تصاویر در سمت نزدیک صفحه نمایش به دلیل فاصله دید بیشتر، به طور غیر طبیعی کوچک به نظر می رسند، در واقع تا حدودی با منحنی برابر می شوند.