استفاده از ذرت علوفه ای خراسان رضوی در تهیه داروی انسولین

آسیاب مرطوب ذرت علوفه ای خراسان رضوی فرآیندی است که طی آن ذرت را برای تولید مواد مورد استفاده میلیون‌ ها نفر در سراسر جهان در روز مصرف می‌کنیم.

در طی این فرآیند، هیچ یک از ذرت هدر نمی رود هر قسمت از هر دانه به روشی برای تولید مواد با کیفیتی که مشتریان ما می خواهند استفاده می شود.

ما از دو نوع ذرت استفاده می کنیم: دندانه دار و مومی. ذرت دندانه دار رایج ترین است و برای تهیه شربت ذرت با فروکتوز بالا، نشاسته غذایی، اتانول و خوراک دام استفاده می شود.

ذرت مومی در درجه اول برای ایجاد تثبیت کننده ها، قوام دهنده ها و امولسیفایرها برای صنایع غذایی استفاده می شود.

مواد تشکیل دهنده خوراک دام مبتنی بر ذرت که محصولات مشترک فرآیند آسیاب مرطوب ذرت هستند، منبع عالی انرژی، پروتئین و فیبر برای ارائه خوراک با کیفیت بالا برای نشخوارکنندگان، حیوانات خانگی، ماهی، طیور و خوک ها هستند.

ذرت

پس از تمیز شدن، ذرت بین 20 تا 30 ساعت در آب به نام آب شیب دار در دمای 50 درجه سانتیگراد خیس می شود و در این مدت اندازه آن دو برابر می شود.

برای جلوگیری از رشد بیش از حد باکتری ها، دی اکسید گوگرد به آب اضافه می شود.

همانطور که ذرت متورم و نرم می شود، آب شیب دار با اسیدی ملایم شروع به شل شدن پیوندهای گلوتن در ذرت می کند و نشاسته آزاد می کند. اکنون می توان ذرت را آسیاب کرد.

آب شیب دار هدر نمی رود. برای جذب مواد مغذی که برای خوراک دام و تخمیر استفاده می شود، در اواپراتور متمرکز می شود.

ذرت در آسیاب های کراکینگ به صورت درشت آسیاب می شود تا جوانه را از سایر اجزاء (شامل نشاسته، فیبر و گلوتن) جدا کند.

اکنون به شکل دوغاب، ذرت به سمت جوانه یا جداکننده های سیکلون جریان می یابد تا جوانه ذرت را جدا کند.

جوانه ذرت که حاوی حدود 45 درصد روغن ذرت است، از دوغاب خارج شده و شسته می شود. سپس خشک می شود و برای پردازش بیشتر برای بازیابی روغن فروخته می شود.