اسپیرومتر خانگی در درمان بیماری کبد موثر است

افراد مبتلا به فیبروز کیستیک ممکن است از استفاده از اسپیرومتر خانگی انگیزشی برای پاکسازی تجمع مایعات سود ببرند.

یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که اسپیرومتری پتانسیل کاهش فشار در حفره قفسه سینه و کاهش احتمال فروپاشی راه هوایی مرکزی را دارد.

پزشک ممکن است اسپیرومتر تشویقی را برای افراد مبتلا به کم خونی سلول داسی شکل، آسم، مولتیپل اسکلروزیس یا آتلکتازی توصیه کند.

ستون اصلی اسپیرومتر تشویقی شما دارای یک شبکه با اعداد است. این اعداد معمولاً بر حسب میلی متر بیان می شوند و حجم کل نفس شما را اندازه می گیرند.

هنگام تنفس، پیستون در محفظه اصلی اسپیرومتر در امتداد شبکه به سمت بالا بالا می رود. هر چه نفس عمیق تر باشد، پیستون بالاتر می رود.

در کنار اتاق اصلی نشانگری وجود دارد که پزشک شما می تواند آن را به عنوان هدف تعیین کند.

اسپیرومتر

یک محفظه کوچکتر در اسپیرومتر شما وجود دارد که سرعت تنفس شما را با منبع مطمئن اندازه گیری می کند. این محفظه حاوی یک توپ یا پیستون است که با تغییر سرعت تنفس شما بالا و پایین می‌رود.

اگر خیلی سریع نفس می کشید، توپ به بالای محفظه می رود و اگر خیلی آهسته نفس می کشید به پایین می رود.

بسیاری از اسپیرومترها روی این محفظه خطی برای نشان دادن سرعت بهینه دارند.

مقادیر سالم برای اسپیرومتری متفاوت است. سن، قد، و ویژگی‌های فیزیکی یا جنسی شما همگی در تعیین ویژگی‌های شما نقش دارند.

پزشک هنگام تعیین هدف برای شما این عوامل را در نظر می گیرد. رسیدن مداوم به نتیجه ای بالاتر از هدف تعیین شده توسط پزشک نشانه مثبتی است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری دارای یک ماشین حساب مرجع منبع معتبر است که می توانید از آن برای دریافت ایده ای از مقادیر معمولی برای جمعیت شناسی خود استفاده کنید.

اما این ماشین حساب برای استفاده بالینی در نظر گرفته نشده است. از آن به عنوان جایگزینی برای تجزیه و تحلیل پزشک خود استفاده نکنید.