اطلاعاتی درمورد شیشه دو جداره

شیشه دوجداره به پنجره ای اطلاق می شود که دارای دو جداره شیشه ای باشد.

جزء اصلی پنجره upvc واحد آب بندی شده دو جداره است که به عنوان واحد شیشه ای عایق (IGU) نیز شناخته می شود که در یک قاب از UPVC، آلومینیوم یا چوب قرار می گیرد.

IGU از دو ورقه شیشه ای تشکیل شده است که توسط یک میله جداکننده از هم جدا شده اند تا یک شکاف هوایی ایجاد کنند که با یک گاز عایق پر شده است، کمی شبیه یک ساندویچ نان شیشه ای با پر از هوا.

مزیت اصلی شیشه های دوجداره و پنجره دوجداره ریلی عایق حرارتی است، برای حفظ گرما در یک اتاق و در عین حال جلوگیری از ورود هوای سرد از بیرون به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی اتاق.

پنجره‌های دوجداره چنان تفاوتی در بهره‌وری انرژی ایجاد می‌کنند که مقررات ساختمان در سال 2002 تنظیم شد، به این معنی که همه پنجره‌های جایگزین باید دارای حداقل درجه دو جداره C باشند، مگر اینکه ملک یک ساختمان فهرست‌شده یا در منطقه حفاظت‌شده باشد.

شیشه دوجداره چگونه کار می کند؟

شیشه دوجداره و پنجره چوبی با ایجاد یک شکاف هوا عمل می کند که در برابر انتقال حرارت بین دو منطقه دمایی مختلف (داخل و خارج) عایق می شود.

دو صفحه شیشه در یک واحد (IGU) که توسط یک نوار فاصله از هم جدا شده اند مهر و موم شده اند.

فضای بین شیشه‌ها (معمولاً 12-6 میلی‌متر) یک شکاف هوایی ایجاد می‌کند که انتقال حرارت (گرم یا سرد) را با رسانایی کند می‌کند، گرما را به دام نمی‌اندازد، اما حرکت گرما را برای کاهش اتلاف گرما کاهش می‌دهد.

از آنجایی که هوا نمی تواند در شکاف باریک بین شیشه ها و پنجره های دوجداره آلومینیومی به گردش درآید، همرفت هوا کند می شود و این امر انتقال حرارت را نیز کاهش می دهد.

  • منابع:
    1. How does double glazing work?
  • تبلیغات: 
    1. عجیب ترین محصولات پرفروش تا امروز!
    2. دستگاه صنعتی که به بازار نیامده برگشت خورد
    3. با دستگاه ادویه زنجبیل به زمان سفر کنید!
    4. توضیحاتی درمورد میکسر ادویه