اهتکار فوم صندلی 405 توسط نماینده یک استان جنجال به پا کرد

در طول این مطالعه تحقیقاتی، یک صندلی ماشین غیر مستحکم ساخته شده است.

ابعاد صندلی بر اساس پارامترهای بهینه صندلی توصیه شده و دستورالعمل های صنعتی است.

در طول این دوره از کار شبیه سازی، ترکیبی از خواص مواد هایپرالاستیک و ویسکوالاستیک در نظر گرفته شده است.

یک تکنیک شبیه‌سازی جامع شامل تمام پارامترهای ورودی لازم برای ایجاد یک مدل شبیه‌سازی از کل صندلی ماشین برای ارزیابی ارتعاشات عمودی از نظر شتاب‌گیری در پشت سر، پشتی و بالشتک توضیح داده شده است.

هدف اصلی فوم صندلی 405، ارائه سطح کافی ایمنی و راحتی به سرنشین انسان نشسته، در درجه اول در برابر لرزش است.

در حالت ایده آل، هر نوع صندلی خودرو با چارچوب مکانیکی، بالشتک، پشتی و پشتی سر ساخته می شود.

ساختار قاب از آلیاژهای فلزی ساخته شده است، در حالی که بالشتک، پشتی و پشتی سر از مواد فوم پلی اورتان ساخته شده است.

در مرحله طراحی صندلی خودرو، بزرگترین چالش این است که خواص مواد واقعی را به مواد فوم اختصاص دهیم.

زیرا ماهیت غیر خطی دارد و در تنش سطح پایین هیسترزیس را نشان می دهد.

در این مقاله، یک صندلی ماشین در محیط المان محدود با اعمال هر دو ویژگی ماده هایپرالاستیک و ویسکوالاستیک به فوم پلی یورتان مدل سازی شده است.

صندلی خودرو با بارهای ناشی از شتاب خودرو و جسم انسان برانگیخته شده و اثرات ارتعاش از نظر شتاب عمودی در نقاط مختلف اندازه گیری شده است.

هدف از این مطالعه شبیه‌سازی، ایجاد یک صندلی ماشین با خواص مواد فوم تا حد امکان دقیق و ارائه یک عنصر محدود از صندلی ماشین برای نظارت بر پاسخ‌های شتاب عمودی به روشی معقول است.

مقادیر شتاب RMS برای پشتی سر، پشتی و بالشتک به ترتیب 0.91 میلی‌متر بر ثانیه، 0.54 میلی‌متر بر ثانیه و 0.47 میلی‌متر بر ثانیه مربع است که نشان می‌دهد فوم صندلی خودرو را می‌توان به طور موثر از طریق ترکیبی از هیپرالاستیک و ویسکوالاستیک مدل‌سازی کرد.

فرمولاسیون مواد خروجی‌های شبیه‌سازی از طریق داده‌های آزمایشی واقعی تأیید شده‌اند، که به وضوح نشان می‌دهد که این تکنیک شبیه‌سازی رایانه‌ای قادر است پاسخ‌های شتاب را در بخش‌های مختلف صندلی خودرو به روشی موجه پیش‌بینی کند.