اهتکار پودر گوشت اصفهان به دست نماینده مجلس خبرساز شد

سوءتغذیه، که با دریافت ناکافی مواد غذایی و مواد مغذی لازم برای رشد و سلامت انسان مشخص می شود، یکی از نگرانی های پیشرو برای سلامت عمومی در بسیاری از کشورهای در حال توسعه و همچنین در میان جمعیت های محروم از نظر اجتماعی-اقتصادی در کشورهای توسعه یافته است.

شناخت توانایی فرد برای پردازش اطلاعات از طریق ادراک و تجربه در تلاش برای یادگیری دانش و تصمیم گیری است.

سوءتغذیه به طور مداوم با توسعه نیافتگی شناختی و اختلال در بین کودکان و بزرگسالان جوان مرتبط بوده است.

پودر گوشت اصفهان دارای مقدار زیادی آهن است که برای افراد مبتلا به کم خونی عالی می باشد.

کمبود آهن، یکی از شایع ترین کمبودهای ریزمغذی در سراسر جهان، با اختلال در شناخت از طریق تداخل نامطلوب آن با ساختار مغز مرتبط است.

آزمایشات روی حیوانات نشان داده است که آهن مغز به آهن رژیم غذایی حساس است.

به طور مشابه، مطالعات مبتنی بر انسان یک رابطه مثبت بین درمان آهن و بهبود تمرکز و بهره هوشی را ثبت کرده‌اند.

مطالعات در شیلی، هند، مکزیک و زنگبار نشان داد که کم خونی ناشی از فقر آهن در نوزادان و کودکان با عملکرد شناختی ضعیف‌تر مرتبط است.

علاوه بر این، کمبود ویتامین B12 منجر به نقایص عصبی و اختلال در شناخت می شود که به نوبه خود بر عملکرد تحصیلی تأثیر منفی می گذارد.

کمبود پروتئین ممکن است رشد ذهنی و شناختی در کودکان را مختل کند و باعث ایجاد مشکلاتی در توجه، ادراک، انگیزه، کنترل حرکتی و پاسخ‌دهی شود.

به طور کلی، کمبود انرژی، پروتئین و برخی ریزمغذی ها (مانند روی، ویتامین B12، آهن و ید) ممکن است منجر به اثرات جبران ناپذیری بر رشد عصبی شناختی در کودکان شود.

علاوه بر این، کودکان کم‌تغذیه با احتمال بیشتری عملکرد شناختی ضعیفی را در زمان بلوغ حفظ می‌کنند که تأثیر منفی بر پیشرفت تحصیلی، درآمد، سلامت جسمی و روانی و کیفیت زندگی آینده دارد.

دریافت کافی مواد مغذی در اوایل زندگی برای رشد شناختی بسیار مهم است.

با این حال، رژیم غذایی سنتی که اساساً بر اساس غذاهای اصلی مانند برنج، گندم، ذرت، سورگوم، ریشه و غده در برخی از کشورهای با درآمد کم و متوسط است، اغلب دارای انرژی، پروتئین و سایر ریزمغذی‌هایی است که برای عملکرد شناختی کلیدی هستند.

علاوه بر این، این غذاهای اصلی اغلب دارای فیتات و فیبر بالایی هستند که دسترسی زیستی ریزمغذی‌های خاصی مانند آهن، کلسیم و روی را کاهش می‌دهد.

پروتئین حیوانی در رژیم غذایی ارزش بیولوژیکی بالایی دارد و سرشار از آهن، روی، چندین ویتامین B و سایر مواد مغذی ضروری است.