با داشتن توت فرنگی منجمد در زمستان هم می توانید میوه خوشمزه داشته باشید

توت فرنگی یکی از شناخته شده ترین و در بزرگترین مقیاس گیاهان توت است. کل سطح زیرکشت تمامی گیاهان توت در لهستان در سال 2019 150000 هکتار با عملکرد 525000 تن بوده است.

محصولات توت فرنگی در سال 2019 مساحتی بالغ بر 52000 هکتار را پوشش دادند و 185000 تن میوه از آن برداشت شد که 35 درصد از کل تولید را تشکیل می دهد. 

چنین موقعیت مهمی در تولید تصادفی نیست و احتمالاً همه ما نمی دانیم چرا، اگرچه این میوه ها میوه های مورد علاقه لهستانی ها هستند.

داده های بالا تایید می کند که گونه توت فرنگی منجمد چقدر مهم است، که تقریباً در تمام طول سال در قفسه فروشگاه ها وجود دارد، اما همه آن را با اولین میوه ای که از باغ شما برای شروع فصل برداشته اند مرتبط می دانند.

توت فرنگی ( Fragaria ananassa ) گونه ای نسبتا جوان است که به طور طبیعی در طبیعت یافت نمی شود. این گیاه با تلاقی دو نوع توت فرنگی وحشی ایجاد شد:
شیلیایی ( Fragaria chiloensis ) و ویرجینیایی ( Fragaria virginiana )، توسط گیاه شناس Antoine Nicolas Duchesne که برای پادشاه لوئیس چهاردهم فرانسه کار می کرد.
اولین میوه های توت فرنگی در سال 1830 در فروشگاه های لندن ظاهر شد، قیمت گونه های جدید بسیار بالا بود، بنابراین خوردن این میوه ها امتیاز افراد ثروتمند بود.
مطالعات نشان داده است که 16 درصد از مردان بالای 25 سال دارای ویسکوزیته مایع منی هستند.
ویتامین C موجود در میوه توت فرنگی را “اکسیر جوانی اسپرم” می نامند زیرا ویسکوزیته منی را کاهش می دهد و از اسپرم در برابر حملات رادیکال های آزاد محافظت می کند. مصرف توت فرنگی به مقدار 340 گرم در روز برای “تغذیه و احیا” کافی است.
توت فرنگی منبع غنی از آنتی اکسیدان ها ویتامین C، A، کورستین، منگنز، اسید الاژیک است.
آنتی اکسیدان ها با مبارزه با رادیکال های آزاد اضافی، روند پیری بدن را کند می کنند و جهش های سلولی را مهار می کنند و در نتیجه از سرطان جلوگیری می کنند. 
اسید الاژیک یک آنتی اکسیدان است که از سیستم ایمنی حمایت می کند و با مواد سرطان زا هم به صورت مصنوعی و هم به طور طبیعی در غذا مقابله می کند.
توت فرنگی همچنین می تواند اثر سرطان زایی نیتروزامین ها را که در محصولات فرآوری شده موجود است خنثی کند.

توت فرنگی دارای شاخص گلیسمی پایین (GI = 40) است زیرا حاوی قندهای آسان قابل هضم گلوکز و فروکتوز است. علاوه بر این، آنها سرشار از فیبر هستند که به تنظیم سطح قند خون کمک می کند، به همین دلیل است که نه تنها از ابتلا به دیابت جلوگیری می کند، بلکه یک میان وعده بی خطر برای بیماران دیابتی است.
فیبر حدود 26 درصد از محتوای کربوهیدرات توت فرنگی را تشکیل می دهد. یک وعده توت فرنگی (100 گرم) 2 گرم فیبر هم محلول و هم نامحلول فراهم می کند.
فیبر غذایی برای تغذیه باکتری های دوست در روده و بهبود سلامت دستگاه گوارش مهم است از ایجاد سرطان روده بزرگ و رکتوم جلوگیری می کند.