با  سس فرانسوی تک نفره در ایران رشد گلهای آپارتمانی را دو برابر کنید

سس فرانسوی به تنهایی استفاده می شود، اما به عنوان پایه ای برای سس ها و سس های دیگر مانند سس تارتار نیز استفاده می شود، زیرا به عنوان یکی از “سس های مادر ” به حساب می آید.

حتی با همان تئوری منشأ مایورکا، داستان‌های مختلفی وجود دارد، مانند اینکه سرآشپز آن را برای جشن پیروزی دوک ریشلیو ساخته است، و اینکه فرانسوی‌ها وقتی مایورکا را اشغال کردند، سس را کشف کردند و به عنوان اعتبار خودشان آن را دزدیدند.

نظریه دیگر این است که فرانسوی در بایون، شهری در جنوب غربی فرانسه منشأ گرفته است.

پس از تولید  سس فرانسوی تک نفره این چاشنی به سرعت محبوب گشته و بازار فروش خوبی را از آن خود نمود.

Grimot de la Reynière، منتقد مشهور فرانسوی، نظریه ماهون در منورکا را به این دلیل رد کرد که “بندر ماهون به خاطر غذاهای لذیذش شناخته شده نیست.

به همین دلیل، برخی می گویند که منورکا و مایورکا (یا اسپانیا که این دو جزیره به آن تعلق دارند) زادگاه سس فرانسوی هستند و این بخشی از فرهنگ غذایی فرانسه است.

از آنجایی که تا اوایل قرن نوزدهم هیچ توصیفی از سس فرانسوی در ادبیات فرانسه وجود نداشت، نظریه Svein محتمل تر است.

سس

ادعای گریمو د لا رینیر میهن پرستی یا چیزی شبیه غرور دردسرساز است.

با این حال، اگرچه سس فرانسوی ساخته شده در منورکا از تکنیک هم زدن تخم مرغ استفاده می کرد، اما اشاره شد که «از سرکه استفاده نشده است.» نظرات زیادی وجود دارد که فرانسه بوده است.

اگرچه با سس فعلی متفاوت است، اما این نظریه نیز وجود دارد که سس یا سس که می توان گفت نمونه اولیه سس فرانسوی است در مصر باستان و روم باستان مصرف می شده است.

تصور می شود که مخلوطی از روغن زیتون و تخم مرغ بوده است، بنابراین با سس فرانسوی اصلی بدون سرکه ساخته شده در منورکا شباهت دارد.

دریای بالئاریک کاملاً در غرب ایتالیا و مصر واقع شده است، اما می توان گفت که در مناطق اطراف مدیترانه از زمان های قدیم فرهنگ استفاده از تخم مرغ به عنوان پانسمان وجود دارد.

شاید طبیعی‌تر باشد که فکر کنیم نوعی غذای سنتی وجود دارد، نه اینکه سرآشپزی از یک شهر روستایی در لحظه‌ای که دوک به فروشگاه آمد، تخم‌مرغ اضافه می‌کرد.