با لوله پلی اتیلن تبریز بهترین آب شیرین ها را تولید کنید

ا انبساط موضعی بخش دیوار و گسیختگی نهایی ناحیه، لوله ها به آسانی  تغییر شکل یافته زمانی که تنش موضعی از مقاومت مکانیکی در ساختار پلیمری تازه جهت‌یافته فراتر می‌رود، دنبال می‌شود.

امروزه رایج است که پلیمرهایی مانند لوله پلی اتیلن تبریز مواد ویسکوالاستیک هستند و به تنش به گونه ای پاسخ می دهند که گویی ترکیبی از جامدات الاستیک و سیالات چسبناک هستند.

در نتیجه، لوله پلی اتیلن یک رابطه غیرخطی تنش-کرنش نشان می دهند و خواص آنها به زمان تحت بار، دما، محیط شیمیایی و سطح تنش یا کرنش اعمال شده بستگی دارد.

یک نمونه گویا از رفتار ویسکوالاستیک در لوله پلی اتیلن را می توان با Silly Putty، یک کلاس از پلیمر سیلیکونی که به عنوان یک اسباب بازی کودکان به بازار عرضه می شود، مشاهده کرد. اگر این ماده به سرعت از هم جدا شود، به شکلی شکننده می شکند.

با این حال، اگر لوله پلی اتیلن به آرامی از هم جدا شود، ماده به شکلی انعطاف پذیر رفتار می کند و می تواند تقریباً به طور نامحدود کشیده شود.

کاهش دمای Silly Putty سرعت کشش شکننده شدن آن را کاهش می دهد.

طراحان پلاستیک و لوله پلی اتیلن به خوبی می دانند که در کوتاه مدت، بسیاری از پلیمرها می توانند سطوح کرنش 300 درصد یا بیشتر را تحمل کنند.

با این حال، برای عملکرد طولانی مدت، پنجره برای فشار طراحی بسیار کوچکتر است.

لوله

در سطح میکروسکوپی، بسیاری از عیوب ذاتی تمرکز تنش در ریزساختار دیواره لوله وجود دارد و با اعمال چند مگاپاسکال تنش، استحکام تسلیم پلیمر به صورت موضعی از بین می رود.

میکرو بازده این عیوب را کمرنگ می کند و در ابتدا آنها را تثبیت می کند.

اندازه و شکل مناطق تسلیم شده توسط کانتور تنش تسلیم میدان تنش محلی تعیین می شود.

استحکام تسلیم پلیمرها با زمان تحت تنش کاهش می یابد و با افزایش دما، سرعت آن افزایش می یابد.