برای تهیه سنگ مرمریت جندق باید به دل جنگل های آمازون سفر کرد

بلور های قابل مشاهده در سنگ مرمریت جندق به آن سطح دانه ای و ظاهر مشخصی می دهد، اما خواص دیگری برای شناسایی سنگ مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ مرمر به عنوان سنگی محکم و سخت در نظر گرفته می شود، اگرچه کانی اصلی آن، کلسیت، تنها دارای سختی Mohs 3 است. سنگ مرمر را می توان با یک تیغه فلزی خراش داد.

سنگ مرمر تمایل به رنگ روشن دارد. خالص ترین سنگ مرمر سفید است. سنگ مرمری که حاوی مواد قیر زیادی است ممکن است سیاه باشد.

بیشتر سنگ مرمر خاکستری کم رنگ، صورتی، قهوه ای، سبز، زرد یا آبی است. سنگ مرمر در تماس با اسید هیدروکلریک رقیق گاز می گیرد.

به دلیل نحوه تشکیل سنگ مرمر، در ذخایر بزرگ در سراسر جهان وجود دارد. استخراج این سنگ رایج و مفید در مقیاس بزرگ مقرون به صرفه است.

بیشتر سنگ مرمر در صنعت ساختمان استفاده می شود. سنگ مرمر خرد شده برای ساخت جاده ها، پی ساختمان ها و بسترهای راه آهن استفاده می شود.

سنگ

سنگ ابعاد با برش سنگ مرمر به بلوک یا ورق ساخته می شود. از سنگ ابعادی برای ساخت ساختمان ها، مجسمه ها، سنگ فرش ها و بناهای تاریخی استفاده می شود.

مجسمه لینکلن در یادبود لینکلن از سنگ مرمر سفید از جورجیا ساخته شده است.

در حالی که کف آن از سنگ مرمر صورتی تنسی و نمای بیرونی از سنگ مرمر کلرادو ساخته شده است. سنگ مرمر به باران اسیدی و هوا حساس است، بنابراین به مرور زمان فرسوده می شود.

سنگ مرمر سفید را آسیاب می کنند تا “سفید سفید”، پودری که به عنوان براق کننده و رنگدانه استفاده می شود، به دست آید.

سنگ مرمر پودری همراه با سنگ آهک ممکن است به عنوان مکمل کلسیم برای دام استفاده شود.

سنگ مرمر خرد شده یا پودر شده در صنایع شیمیایی برای خنثی کردن اسید، به عنوان پرکننده قرص و برای جبران آسیب اسیدی در آب و خاک استفاده می شود.