تولید ادویه محلی بندرعباس در ایران متوقف شده است

کاین نوعی فلفل چیلی و از خانواده ی ادویه محلی بندرعباس است که در غذا های جنوب غربی آمریکا و همچنین غذا های مکزیکی، کریول و کاجون پیدا خواهید کرد.

فلفل دلمه ای حاوی ماده ای به نام کپسایسین است. این چیزی است که آنها را تند می کند و همچنین چیزی است که می تواند باعث تسکین درد شود.

کپسایسین تعداد سیگنال های درد ارسال شده به مغز را کاهش می دهد. نتیجه؟ شما آنقدر ناراحتی را ثبت نمی کنید.

روی درد ناشی از آرتریت و آسیب عصبی مرتبط با دیابت اثر می گذارد. می توانید کرم های حاوی کپسایسین را مستقیماً روی مفاصل و ماهیچه ها بمالید.

تحقیقات آزمایشگاهی و مطالعات روی حیوانات نشان می دهد که خوردن فلفل هندی می تواند به چیزی که باعث دردهای داخلی زیادی می شود کمک کند: زخم.

اگرچه مردم اغلب غذاهای تند را با ناراحتی معده مرتبط می‌دانند، کپسایسین با محدود کردن رشد باکتری‌های عامل زخم (هلیکوباکتر پیلوری یا هلیکوباکتر پیلوری)، کاهش اسید اضافی معده و افزایش جریان خون به کاهش زخم‌ها کمک می‌کند.

ادویه

این ادویه را هر زمانی که می خواهید به غذای خود حرارت دهید استفاده کنید. در فلفل قرمز، سوپ، خورش و گوشت عالی است.

برای یک پیچ و تاب سرگرم کننده، یک قطره به شکلات داغ اضافه کنید. چه از ادویه جات تازه یا خشک استفاده کنید، همچنان ترکیبات مفیدی دریافت خواهید کرد.

کارشناسان خاطرنشان می کنند که سرخ کردن یا کباب کردن می تواند آنتی اکسیدان ادویه ها را کاهش دهد در حالی که پختن در مایکروویو، دم کردن یا خورش غذا با ادویه جات می تواند سطح آنتی اکسیدان آنها را افزایش دهد.

اگر وسوسه می‌شوید مکمل‌هایی را برای افزایش دوز این ترکیبات مفید مصرف کنید، مهم است که توجه داشته باشید که مکمل‌های تجاری به شدت تحت نظارت نیستند.

به این معنی که نمی‌توانید مطمئن باشید که قرص‌ها واقعاً حاوی چه چیزی هستند. برخی از سازمان‌های شخص ثالث آزمایشاتی را برای تأیید کیفیت و محتوای مکمل‌ها انجام می‌دهند.

اگر به مصرف مکمل فکر می کنید، با پزشک یا متخصص تغذیه خود در مورد اینکه چه شکل و مقداری برای شما مناسب است صحبت کنید.