حکم دزد ژله کیلویی فرمند در کارخانه محصول صادر شد

به هر حال، به عنوان یک کنجکاوی، می توانید متوجه شوید که ژله خشک بدون شکر، اگر شیرین نشده باشد یا با یک شیرین کننده از گروه شیرین کننده های شدید (مانند استویا، سوکرالوز، آسپارتام یا آسه سولفام، اما نه زایلیتول یا اریتریتول) شیرین شود.

دارای 100 گرم پودر خشک همان ارزش کالری ژله کیلویی فرمند با شکر، یعنی 400 کیلو کالری، و در این صورت ژلاتین و پروتئین گوشت خوک تقریبا تنها منبع کالری خواهند بود با این حال، دلیلی برای هیجان بیش از حد وجود ندارد و ما درمان را توصیه نمی کنیم.

ژله به عنوان منبع اصلی پروتئین در رژیم غذایی است، زیرا پروتئین کلاژن توسط اکثر محققان به دلیل جذب ضعیف و مشخصات اسید آمینه ضعیف ارزش کمی دارد.

در رابطه با راه اندازی ژله شرابی 50 درصد شکر کمتر ، تصمیم گرفتیم به کالری ژله با شکر کمتر نگاهی بیندازیم بعد از آخرین داستان از ما پرسیدید که چرا پودر ژله با محتوای قند کاهش یافته از ژله معمولی کالری کمتری ندارد. با شکر؟

برای توضیح این موضوع، بیایید ترکیب ژله را به فاکتورهای اصلی تقسیم کنیم – بسیار ساده است، زیرا ژله از ژلاتین (یعنی پروتئین) و شکر (یعنی کربوهیدرات ها) تشکیل شده است.

همچنین حاوی عطر، رنگ و اسید سیتریک یا مالیک است، اما در مقادیر کم که می توان آنها را با خیال راحت از این ملاحظات حذف کرد.

ژله معمولی با مقدار «معمولی» شکر حاوی حدود 75 تا 80 درصد شکر و کمتر از 20 درصد ژلاتین است. اگر مقدار شکر را به نصف کاهش دهیم، فضای خالی ایجاد می شود، زیرا در ترکیب محصول خلاء وجود ندارد شکر کمتر به معنای ژلاتین بیشتر است.

این چگونه بر محتوای کالری پودر ژله تأثیر می گذارد ؟ تقریبا هیچ، زیرا ژلاتین، یعنی پروتئین، و شکر، یعنی کربوهیدرات ها، ارزش کالری یکسانی دارند، یعنی 400 کیلو کالری در 100 گرم! آیا این به این معنی است که رسیدن به ژله با شکر کمتر منطقی نیست؟ البته که نه!

مقدار بیشتر ژلاتین در پودر ژله به این معنی است که این ژله “قوی تر” است، یعنی پودر کمتری برای تهیه ژله به همان اندازه سفت نیاز است مثال زیر را ببینید، ما در اینجا دو بسته ژله توت فرنگی Winiary داریم، می توانید بیش از نیمی از آن را تهیه کنید.

یک کیلو ژله آماده از هر دو ژله، اما بسته بندی با محتوای قند بالا استاندارد بیش از 70 گرم وزن دارد و ژله کم شکر وزن آن 39 گرم است، یعنی تقریباً نصف آن، یعنی برای همان مقدار آب (500 میلی لیتر) که می دهید.

پودر کمتر، یعنی ارزش کالری کمتر دسر تمام شده البته به شرطی که آن را با شکر شیرین نکنید.