خرمای کلوته کهنوج منبع اصلی تولید رنگ مو گیاهی است

فیبر غذایی موجود در خرمای کلوته کهنوج به کاهش سرعت جذب قند در جریان خون کمک می کند و در نتیجه به جلوگیری از افزایش قند خون کمک می کند.

مطالعات منبع معتبر دریافته اند که بروز دیابت در میان افرادی که فیبر بیشتری در رژیم غذایی خود مصرف می کنند کمتر است.

فیبر غذایی همچنین به تغذیه باکتری های مفید روده فرد کمک می کند که بخش مهمی از سلامت فرد است.

دو عدد خرمای مدجول بدون هسته حاوی 26 میلی گرم منبع مطمئن (میلی گرم) منیزیم است.

این برابر با 8 درصد از میزان توصیه شده روزانه یک زن بالغ (RDA) و 6 درصد از کمک هزینه روزانه یک مرد، بر اساس RDAهای دفتر مکمل های غذایی منبع مورد اعتماد است.

منیزیم ممکن است برای مبتلایان به دیابت مفید باشد، زیرا نقش منبع مطمئنی در کنترل قند خون دارد.

منبع معتبر تحقیقات نشان می دهد که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 اغلب سطوح پایینی از منیزیم در بدن دارند. مصرف منیزیم ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

خرما

همچنین یک منبع قابل اعتماد در تنظیم فشار خون، که برای افراد مبتلا به دیابت مهم است، ایفا می کند. این به این دلیل است که افراد مبتلا به این بیماری در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به فشار خون هستند.

هر وعده از دو خرما حاوی 334 میلی گرم منبع مطمئن پتاسیم است. این تقریباً برابر با 10٪ از منبع معتبر RDAT یک مرد بالغ و تقریباً 13٪ از یک زن است.

مطالعات نشان داده است که افرادی که سطح پتاسیم پایینی دارند، در افرادی که هیچ مشکل سلامتی دیگری ندارند، سطح بالایی از انسولین و گلوکز دارند. اینها نشانگرهای دیابت هستند.

علاوه بر این، پتاسیم یک ماده مغذی مهم برای تنظیم فشار خون است.

خرما حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت مفید باشد. آنها منبع معتبر پلی فنول هستند که می تواند التهاب را در بدن کاهش دهد.