خوردن بادام زمینی در شیراز از ورود ویروس کرونا به بدن جلوگیری می کند

خوردن بادام زمینی در شیراز سرشار از آنتی اکسیدان می تواند به کاهش آسیب رادیکال های آزاد و جلوگیری از مشکلات سلامتی کمک کند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که رادیکال های آزاد بیش از حد در بدن می تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های جدی از جمله دیابت، فشار خون بالا، بیماری پارکینسون، آرتریت، بیماری های قلبی و سرطان را افزایش دهد.

رادیکال‌ های آزاد محصولات جانبی اکسیداسیون هستند که می‌توانند خطر بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت، سرطان و آرتریت را افزایش دهند.

آسیبی که آنها به سلول ها و بافت های بدن وارد می کنند را می توان با استفاده از آنتی اکسیدان ها کاهش داد.

منابع غذایی مانند بادام زمینی سرشار از آنتی اکسیدان هستند که می توانند به این موضوع کمک کنند.

بیماری کیسه صفرا یکی از علل شایع مرگ و میر در کشورهای توسعه یافته است.

بادام زمینی

این کیسه کوچکی که در پشت کبد یافت می شود جایی است که صفرا پس از ترشح توسط کبد و قبل از وارد شدن به روده در آن ذخیره می شود.

سنگ های صفراوی، مصرف زیاد الکل و انواع خاصی از عفونت ها می توانند باعث تجمع صفرا در کیسه صفرا و ایجاد مشکلاتی شوند.

در سال 2004، تیمی از محققان دریافتند که مصرف مکرر بادام زمینی منجر به کاهش چشمگیر خطر بیماری کیسه صفرا در مردان شرکت کننده در این مطالعه می شود.

در همین حال، مطالعه دیگری نشان داد که زنانی که بادام زمینی مصرف می‌کنند، اغلب موارد کمتری از کوله سیستکتومی، یک روش جراحی برای برداشتن کیسه صفرا عفونی برای جلوگیری از عوارض، داشتند.

هر دو مطالعه نشان می دهد که بادام زمینی مملو از ترکیبات فعالی است که اثرات محافظتی روی کیسه صفرا نشان می دهد.

ترکیبات فعال موجود در بادام زمینی می تواند به اندازه کافی از کیسه صفرا محافظت کند، از تشکیل سنگ کیسه صفرا جلوگیری کند و خطر بیماری کیسه صفرا را کاهش دهد.