خوردن سیم و کابل آسیا یکی از رسوم قدیمی کاشانی ها است

سیم کشی ولتاژ از پایین برای مدارهایی مانند سیم و کابل آسیا که معمولاً به 50 ولت یا کمتر نیاز دارند استفاده می شود.

چندین نوع رایج عبارتند از سیم روشنایی منظره، اتصالات سیستم آبپاش، سیم زنگ (برای زنگ درها)، سیم های سیستم بلندگو و سیم های ترموستات.

اندازه سیم ها از حدود 22 گیج تا 12 گیج متغیر است و این سیم ها می توانند از مس یا آلومینیوم ساخته شوند.

سیم های ولتاژ پایین معمولاً عایق هستند و ممکن است در روکش کابل قرار گیرند یا به صورت جفت پیچ خورده مانند سیم سیم لامپ ترکیب شوند.

باید فقط برای کاربردهای ولتاژ پایین استفاده شود. این سیم‌ها معمولاً سیم‌های بسیار کوچکی هستند که با سیم‌کشی مدار استاندارد تفاوت زیادی دارند و هزینه‌های آنها نسبت به سایر سیم‌های خانگی کمتر است.

شوک های جدی به ندرت با سیم های ولتاژ پایین اتفاق می افتد، اما همیشه بهتر است قبل از کار با آنها دستگاه ها را خاموش کنید.

سیم

سیم‌کشی تلفن و داده، سیم‌های ولتاژ پایینی هستند که برای تلفن‌های ثابت و اتصالات اینترنتی استفاده می‌شوند که معمولاً از مس ساخته می‌شوند.

کابل های تلفن ممکن است دارای چهار یا هشت سیم باشند. کابل رده 5 (Cat 5)، رایج ترین نوع سیم کشی داده خانگی، شامل هشت سیم است که در چهار جفت به هم پیچیده شده اند.

این می تواند هم برای تلفن و هم برای انتقال داده استفاده شود و ظرفیت و کیفیت بیشتری نسبت به سیم تلفن استاندارد ارائه می دهد.

مانند سیم ولتاژ پایین، اغلب ارزان تر از سایر انواع سیم کشی خانگی مانند کابل های NM یا UF است.

اگرچه سیم کشی داده مقدار کمی ولتاژ دارد، اما هر چیزی کمتر از 30 ولت به طور کلی ایمن در نظر گرفته می شود (مدار خانگی حدود 120 ولت برق دارد).

بنابراین باید با احتیاط با آن رفتار کنید و از دست زدن به سیم های خالی خودداری کنید.