خوردن لیمو خشک عمده سبب درمان بیماری های حاد روانی می شود

از نظر روان‌شناختی، مادران در دوران بارداری دچار اضطراب می‌شوند، زیرا نگران این هستند که نوزاد سالم به دنیا بیاید یا خیر، به خصوص در طول همه‌گیری کووید-19 زنان باردار که آمادگی کافی برای زایمان را ندارند.

بیشتر مضطرب می شوند و ترس از خود نشان می دهند و در سکوت یا گریه رفتار می کنند، اگر این کار ادامه یابد تا زمانی که زایمان منجر به شرایط پاتولوژیک شود.

این مطالعه با هدف شناسایی تأثیر اضطراب در بارداری قبل و بعد از دادن رایحه درمانی لیمو خشک عمده و آموزش بهداشت انجام شد.

این پژوهش از نوع شبه آزمایشی با استفاده از طرح کنترل یک گروهی پیش آزمون پس آزمون با موارد زنان باردار مضطرب سه ماهه سوم با رایحه درمانی لیمو و کنترل موردی زنان باردار سه ماهه سوم مضطرب که در همان محل آموزش از طریق کتاب آموزش دیده بودند.

زمان این تحقیق در منطقه کاری جامعه بهداشت عمومی کوتا برات و جامعه بهداشت عمومی دانگینگی در شهر گورونتالو از آگوست تا نوامبر 2020 انجام شد.

ارائه رایحه درمانی لیمو و آموزش بهداشت به عنوان متغیر مستقل، سطح اضطراب سه ماهه سوم بارداری زنان باردار به عنوان متغیر وابسته آزمودنی‌های پژوهش با انتخاب نمونه‌هایی که معیارهای ورود به مطالعه را داشتند.

60 زن باردار در سه ماهه سوم بارداری انتخاب و به دو گروه مداخله و کنترل تقسیم شدند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون تی زوجی با آزمون نمونه رایگان و آزمون تفاوت.

نتایج مطالعه دو گروه نشان می‌دهد که میانگین ارزش گروه مداخله در کاهش نمره سطح اضطراب (6/9) نسبت به گروه کنترل (0/4) به ترتیب با ارزش معنی‌داری 000/0 و 038/0 تفاوت بالاتری داشت (05/0 = α).

نتیجه این بود که رایحه درمانی لیمو و آموزش بهداشت بر سطح اضطراب زنان باردار در سه ماهه سوم بیماری همه گیر کووید 19 در مرکز بهداشت Dungingi و مرکز بهداشت شهر غرب شهر گورونتالو تأثیر دارد.