دانشمندان ربات اسباب بازی هوشمند تازه ای ساخته اند که قدرت مکالمه دارد

علاوه بر این، اصطلاح اسباب بازی های هوشمند را می توان به عنوان نوعی از اسباب بازی تعریف کرد که شامل اشیاء محسوس و اجزای الکترونیکی مانند حسگرها و شتاب سنج ها است و تعامل دو طرفه بین کودک و اسباب بازی را امکان پذیر می کند.

به این ترتیب، این اسباب‌بازی‌ها مانند ربات اسباب بازی هوشمند می‌توانند دنیای اطراف خود را درک کرده و به آن واکنش نشان دهند.

آنها همچنین با اجازه دادن به طراحان برای ادغام عناصر دیجیتال در اسباب بازی های سنتی، مانند اشیاء سه بعدی، که قبلا فقط در اسباب بازی های الکترونیکی موجود بودند، از مهارت های ارتباطی پشتیبانی می کنند.

یکی دیگر از تعریف‌های مدرن اسباب‌بازی‌های هوشمند بر اساس داده‌های فناوری فعلی و افزودن به موارد ذکر شده در بالا، به این اسباب‌بازی‌های شبکه بی‌سیم و حسگر پیشرفته با سیستم مدیریت داده اشاره می‌کند.

به عنوان مثال، چنین اسباب‌بازی می‌تواند بازخورد صوتی، بصری، جنبشی یا سایر بازخوردها را ارائه دهد و صدا، حرکات فیزیکی و محل قرارگیری فضا را تشخیص دهد.

مطالعات متعددی برای ارزیابی این گونه اسباب بازی ها، عمدتاً از نظر تأثیر آنها بر کودکان انجام شد.

به عنوان مثال، کارا و همکاران اسباب‌بازی‌های هوشمند را برای پشتیبانی از فعالیت‌های داستان‌گویی دیجیتال توسعه دادند.

مطالعات آنها تأثیر مثبت این اسباب بازی ها را بر روی کودکان نشان داد.

در عین حال، این اسباب بازی ها کودکان را قادر می سازد تا از طریق کاوش، آزمون و خطا، همکاری، آزمایش و شبیه سازی یاد بگیرند.

با این حال، باید توجه داشت که همه اسباب بازی های مجهز به فناوری، اسباب بازی های هوشمند نیستند.

باید تمایز واضحی بین اسباب بازی های هوشمند و اسباب بازی هایی که دارای عناصر تکنولوژیکی هستند وجود داشته باشد.

منابع کمی در کتابشناسی بین المللی در مورد دستورالعمل های مربوط به توصیف اسباب بازی های دارای عناصر تکنولوژیکی به عنوان هوشمند یافت می شود.

همانطور که توسط Cagiltay و همکاران گزارش شده است.

یک عنصر کلیدی که اسباب بازی های هوشمند را از اسباب بازی هایی که به سادگی دارای ویژگی های الکترونیکی هستند متمایز می کند، هدف آن است.

به عنوان مثال، یک اسباب بازی تلفن همراه هنگامی که کودک دکمه های آن را فشار می دهد، صداها را پخش می کند.

این واقعیت آن را به یک اسباب بازی هوشمند تبدیل نمی کند زیرا هیچ هدفی ندارد، مانند تعامل کودکان با یکدیگر، بلکه تنها هدف آن سرگرم کردن کودکان است.