دزد شیره انگور در مشهد بازداشت و روانه زندان شد

آیا با آهنگ “شکر شیرین است اما نه به شیرینی بچه ام عسل شیرین است اما نمی توانم با بچه ام رقابت کنم” آشنا هستید؟ به نظر می رسد آنها هرگز شیره انگور در مشهد را امتحان نکرده اند! 

در یونان وقتی می‌خواهیم بگوییم فلانیکسی واقعاً شیرین است، می‌گوییم مثل پتمزی شیرین است. یکی از چیزهای مهم در مورد آگاهی از سلامتی ما و دوران عجله شکر مالیات، کشف مجدد مواد عالی مانند این است.

ملاس انگور یا پتمزی، غذایی باستانی است که به دلیل خواص مغذی و طعم دلپذیرش محبوبیت زیادی دارد. قبل از استفاده از شکر، پتیمزی در سراسر دریای مدیترانه و به ویژه یونان بسیار رایج بود، نه تنها به عنوان یک شیرین کننده، بلکه به عنوان یک درمان نیز.

طعم پتیمزی شیرین با کمی ادویه و عطر آن تند، قوی و فوق العاده وسوسه انگیز است. این محصول عالی از جوشاندن موز انگور در حرارت کم به مدت طولانی به دست می آید. 

این نسبتاً گران است زیرا فرآیند تولید طولانی است و عملکرد کمی دارد. بافت آن کاملاً شبیه سرکه بالزامیک قدیمی است. اگر از طرفداران Ottolenghi هستید، مطمئناً با ملاس انار آشنایی دارید و می توانید از پتمزی استفاده کنید.

این محصول مایع چسبناک شیرین سرشار از انرژی، کلسیم و آهن است. خواص آن شامل  آنتی اکسیدان ها، ویتامین های A، C و B و مواد معدنی مانند پتاسیم، آهن، کلسیم و منیزیم است. بدن ما قندهای طبیعی موجود در پتمزی را نیز به راحتی متابولیزه می کند.

جفت های درخشان این شیرین کننده فوق العاده سالم شامل فرنی گرانولا، تاهینی، سالادهای تازه، سبزیجات پخته شده، سالاد میوه، بستنی، پخت، لعاب، گوشت و خورش لوبیا است.

آشپزهای خانگی از آن در سس های گوجه فرنگی معطر استفاده می کنند. آن را با ادویه های گرم مانند دارچین، میخک و جوز هندی و حتی با شکلات تلخ ترکیب کنید. 

اغلب در غذاهای یونانی در غذاهای خوش طعم استفاده می شود – طعم لذیذ آن برای تقویت سس هایی که گوشت بره و خوک و همچنین ماهی را همراهی می کنند استفاده می شود.