راز طعم شیره توت سفید در کارخانه آلمان برملا شد

در آگوست تاپفر و شرکت می توانید ملاس تهیه شده از نیشکر یا چغندر را برای استفاده در صنایع غذایی یا برای نیازهای فردی خود خریداری کنید.

اگر مایلید از شیره توت سفید ۱۴۰۱ به عنوان غذا استفاده کنید، ما محصول را طبق دستورالعمل های داخلی و خارجی پردازش می کنیم و آن را از نظر حسی و فیزیکی با خواسته های فردی شما تنظیم می کنیم.

تیم ما خوشحال خواهد شد که به هر سوالی که ممکن است در مورد محدوده و کاربردهای احتمالی ما داشته باشید پاسخ دهد.

در حالی که نیشکر فشار داده می شود تا آب آن استخراج شود، چغندر قند ابتدا به شکل کوست له می شود. سپس آب قند با استفاده از فرآیند انتشار از چغندر استخراج می شود.

مراحل تولید بعدی برای چغندرقند و نیشکر یکسان است: به اصطلاح آب میوه رقیق با افزودن آهک و دی اکسید کربن به منظور جداسازی شکر از سایر اجزاء تمیز می شود. تبخیر مکرر آب غلیظی تولید می کند که سپس دوباره جوشانده می شود.

افزودن کریستال های قند باعث می شود که مایع سریعتر متبلور شود. در مرحله آخر، از یک سانتریفیوژ برای جدا کردن شکر جامد از شربت ملاس استفاده می شود.

 

این فرآیند به عنوان پالایش نیز شناخته می شود. تا سه بار تکرار می شود. ملاس حاصل در ابتدا سبک و شیرین است، اما با پیشرفت فرآیند از طریق جوشاندن مکرر و سانتریفیوژ کردن، کیفیت تیره‌تر و ترش‌تری پیدا می‌کند.

اگر کریستالیزاسیون دیگر امکان پذیر نباشد، فرآیند کامل می شود. ده تن نیشکر حدود 0.3 تن ملاس سیاه و ده تن چغندر قند حدود 0.5 تن تولید می کند.

ملاس عمدتاً از آب، ساکارز و مقدار کمی گلوکز و فروکتوز تشکیل شده است. میانگین قند ملاس حدود 50 درصد است. علاوه بر این، ملاس سیاه حاوی مواد با ارزش مختلفی مانند عناصر کمیاب، مواد معدنی و فیتوکمیکال ها است، از جمله:

نوع و مقدار مواد تشکیل دهنده بسته به محصول و فرآیند ساخت بسیار متفاوت است. ملاس به دلیل داشتن مواد مغذی به خصوص به دلیل آهن موجود در آن بسیار سالم تلقی می شود.

در قرن هجدهم، ملاس سیاه را فقط از داروخانه ها می توان خرید. افسانه “داروی معجزه آسا” برای سلامتی از نظر علمی ثابت نشده است، اما ملاس به ندرت به عنوان یک مکمل غذایی مصرف می شود.