روفرشی ۱۲ متری رز مریم و سکه های پنهان شده در زیر آن خبرساز شد

SVOC های متعددی در ساخت فرش استفاده می شوند (یا استفاده شده اند).

به عنوان مثال، برخی از ترکیبات شامل بازدارنده‌های فلوئوردار خاک مانند مواد پر و پلی فلوئوروآلکیل (PFAS)، مواد ضد میکروبی مانند تریکلوزان و نرم‌کننده‌های فتالات هستند که ممکن است در گرد و غبار باشند یا از پی وی سی استفاده شده باشند.

به عنوان پشتیبان در برنامه های تجاری.

مواد بازدارنده اشتعال آلی هالوژن و آلی فسفر به عنوان آلاینده در فرش چسبانده شده ساخته شده از فوم مبلمان پلی اورتان بازیافتی وجود دارند.

از میان این SVOCها، PFAS شاید بیشترین مطالعه را داشته باشد، و همبستگی بین حضور یا مقدار فرش در ساختمان‌ها و غلظت PFAS در گرد و غبار و سطوح داخلی مشاهده شده است.

PFAS در حال حاضر به تدریج از ساخت روفرشی ۱۲ متری رز مریم کنار گذاشته شده است، اما گردش فرش نصب شده و موجودی فرش در فروشگاه ها ممکن است سال ها، اگر نه دهه ها، طول بکشد.

علاوه بر مواد شیمیایی که بخشی از مواد فرش هستند، استفاده پس از فروش محصولات می تواند مواد شیمیایی را از طریق ماتریس فرش وارد محیط داخلی کند.

به عنوان مثال، روش های تمیز کردن فرش و کنترل آفات منجر به استفاده از مواد شیمیایی روی فرش می شود.

در یک مثال قابل توجه، نشان داده شد که استفاده مکرر از محافظ لکه پس از بازار توسط یک خانواده منجر به افزایش غلظت سولفونات پرفلوروهگزان (PFHxS) در فرش، گرد و غبار و سرم خون ساکنین می شود.

سطوح فرش از طریق فرآیندهای جذب واکنشی، جذب/واجذب و رسوب ذرات بر شیمی داخلی تأثیر می‌گذارند.

جذب و دفع VOCها و SVOCها می تواند شیمی هوای داخل ساختمان را با 1) کاهش غلظت اوج یک رویداد انتشار که آلودگی هوا را در فضای داخلی منتشر می کند و 2) طولانی شدن قرار گرفتن در معرض رویداد از طریق قرار گرفتن در معرض بعدی پس از انتشار مجدد تغییر دهد.

اهمیت نسبی فازهای میرایی در مقابل انتشار مجدد این فرآیندهای جذب/واجذب به برهمکنش خاص جاذب/جاذب و شرایط محیطی بستگی دارد.

در حالت تعادل، به نظر می رسد ظرفیت جذب فرش ها با فشار بخار VOC رابطه معکوس دارد [39،42،43]، و برای برخی از ترکیبات فرش-VOC، فرآیندهای جذب ممکن است نسبتاً بی اهمیت باشند.

با این حال، در ساختمان‌های مسکونی که سرعت تهویه هوای بیرون اغلب پایین است، میزان حذف VOC از جذب به فرش می‌تواند از نظر بزرگی با سرعت حذف از تهویه مقایسه شود [41،44،45] و می‌تواند نسبتاً بالاتر از نرخ حذف از تهویه باشد.