زنی از سنگ اسلب ساختمان به عنوان کود برای پرورش گیاهان استفاده می کند

اگرچه تا کنون بر روی سنگ اسلب ساختمان تمرکز کرده‌ ایم، اما هیچ فهرستی از بهترین‌ ها بدون اشاره به سطوح سنگی مهندسی شده کامل نخواهد بود.

بر خلاف سنگ طبیعی، این سطوح به طور خاص برای استفاده به عنوان پیشخوان طراحی شده اند که از چندین جهت آنها را نسبت به سنگ برتری می دهد.

چندین نوع سنگ مهندسی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

کوارتز مهندسی، یکی از محبوب ترین کانترها، از ذرات کوارتز سست که با رزین به هم متصل شده اند ساخته شده است.

سخت تر و انعطاف پذیرتر از کوارتزیت است، که آن را تقریباً غیرقابل تخریب می کند، بهتر از هر سنگ طبیعی ذکر شده در بالا در برابر خراش، ترک خوردن و خرد شدن مقاومت می کند.

اگرچه معمولاً سفید است، میزهای کوارتز در رنگ های مختلف موجود هستند و حتی برخی از مارک ها شبیه سنگ مرمر ساخته شده اند.

سنگ

میزهای کوارتز علیرغم اینکه در کل دوام بیشتری دارند، تقریباً به اندازه کوارتزیت هستند. یکی از مناطقی که میزهای کوارتز نسبت به کوارتزیت عملکرد بهتری دارند، مقاومت در برابر حرارت است.

رزین در کانترهای کوارتز ممکن است در دماهای بالاتر ذوب شود، بنابراین باید مراقب قابلمه ها و تابه های داغ بود.

چینی احتمالاً قدیمی ترین سطوح سنگی مهندسی شده است و امروزه چینی تقریباً در هر سبک، رنگ و بافتی که می توانید تصور کنید موجود است.

چینی بسیار بادوام است و از آنجایی که با گرمای شدید تولید می شود، در برابر حرارت نیز بسیار مقاوم است.

یکی از جدیدترین و هیجان انگیزترین انواع ظروف چینی موجود در بازار، سنگ متخلخل است.

سنگ متخلخل اساساً چینی است که تا حد مایع شدن حرارت داده شده و سپس به شکل اسلب یا کاشی تقریباً غیرقابل تخریب در آمده است.

با این حال، شاید بهترین چیز در مورد میزهای سینتر شده این است که بر خلاف اکثر سطوح چینی، رنگ آمیزی روی سنگ زینتر شده، درست مانند سنگ طبیعی، تمام طول می کشد. بنابراین، لبه ها و اریب ها ظاهر بقیه قسمت های میز را حفظ می کنند.