سرامیک بین کابینتی مات یکی از دلایل موفقیت مسی

نوع نصب بستگی به کاشی و سرامیک بین کابینتی مات مورد استفاده شما دارد. برخی از مصالح کاشی نیاز به نصب حرفه ای دارند.

سنگ مرمر و گرانیت دو نمونه خوب هستند. آنها نیاز به نصب پیچیده و کمک حرفه ای دارند. همچنین، کاشی‌های شیشه‌ای کوچک هستند و برای اکثر صاحب‌خانه‌ها به سختی می‌توانند روی کف آشپزخانه بخوابند.

کاشی کف به اندازه کافی ضخیم و محکم است تا در برابر ترافیک پا مقاومت کند، در حالی که کاشی دیواری برای نصب آسان تر، نازک و سبک است.

برخی از کاشی های کف بسته به اندازه و وزن می توانند برای دیوار مناسب باشند.

پرسلن بادوام ترین کاشی موجود در بازار است. نسبت به کاشی و سرامیک سخت تر، متراکم تر و کمتر متخلخل است. همچنین میزان جذب پایینی دارد، به این معنی که کمتر در معرض آسیب آب است.

دو نوع پیوند در سرامیک یافت می شود: یونی و کووالانسی. پیوند یونی بین یک فلز و یک نافلز، به عبارت دیگر، دو عنصر با الکترونگاتیوی بسیار متفاوت ایجاد می شود.

سرامیک

الکترونگاتیوی توانایی هسته در یک اتم برای جذب و حفظ تمام الکترون‌های درون خود اتم است و به تعداد الکترون‌ها و فاصله الکترون‌های لایه‌های بیرونی از هسته بستگی دارد.

در پیوند یونی، یکی از اتم ها (فلز) الکترون ها را به اتم دیگر (نافلز) منتقل می کند، بنابراین بار مثبت (کاتیون) می شود.

در حالی که نافلز دارای بار منفی (آنیون) می شود. دو یون دارای بارهای مخالف یکدیگر را با نیروی الکترواستاتیک قوی جذب می کنند.

پیوند کووالانسی در عوض بین دو نافلز، به عبارت دیگر دو اتم که دارای الکترونگاتیوی مشابه هستند، رخ می دهد و شامل اشتراک جفت الکترون بین دو اتم است.

اگرچه هر دو نوع پیوند بین اتم ها در مواد سرامیکی رخ می دهد، اما در بیشتر آنها (به ویژه اکسیدها) پیوند یونی غالب است.