سس مایونز سالاد الویه راز خوشمزه شدن سالاد الویه رستورانها

بنیانگذار Kewpie Corporation، Toichiro Nakashima، سس مایونز را که در آن زمان در ایالات متحده برای سالاد استفاده می شد، دید و متوجه شد که سس مایونز بسیار مغذی و خوشمزه است و با ایده فروش شروع شد.

تولید سس مایونز در مارس 1923 آغاز شد.

نام محصول مایونز است زیرا برای همه آشنا باشد.

از آنجا، در سال 1941 به طور انفجاری فروخت و در طول جنگ جهانی دوم به طور موقت تولید را متوقف کرد.

تولید سس مایونز سالاد الویه در سال 1948، سه سال پس از جنگ، از سر گرفته شد و تا به امروز سس مایونز به چاشنی محبوب در سراسر ژاپن تبدیل شده است.

ماهون، شهری در منورکا، یکی از جزایر بالئاریک در اسپانیا، تاثیرگذارترین زادگاه سس مایونز در نظر گرفته می‌شود.

سس

در اواسط قرن هجدهم، ارتش فرانسه به جزیره ای که در آن زمان مستعمره بریتانیا بود، حمله کرد و مارکی دو ریشلیو فرماندهی آن را برعهده داشت.

در طول نبرد، مارکیز وارد رستورانی در شهر بندری ماهون شد و با سس سرو شده با گوشت مواجه شد که گفته می شود منشا سس مایونز است.

همچنین نظریه ای وجود دارد که از سس مورد علاقه تهیه شده با تخم مرغ و روغن زیتون برای تجلیل از دوک ریشلیو که در نبرد پیروز شد پخش شد.

در هر صورت دوک ریشلیو که سسی را که نمونه اولیه سس مایونز شد دوست داشت، سس مایونز را در پاریس معرفی کرد. حدود 160 سال بعد به ژاپن آمد.

نامی که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، کلمه فرانسوی “Mayonnaise” است، اما نظریه های متعددی در مورد ریشه شناسی وجود دارد و نمی توان تشخیص داد که کدام یک صحیح است.

دو منبع اصلی کلمه مایونز وجود دارد: ماهون در جزیره منورکا در دریای بالئاریک در غرب مدیترانه و مایورکا.

زمانی که دوک ریشلیو سس مایونز را در پاریس معرفی کرد، آن را “ماهونز” نامید و از آنجا “ماهونز” نامیده شد و امروزه به آن سس مایونز می گویند.