سماق قرمز برای لاغری سبب تحریک روسیه برای شروع جنگ شد

ادویه سماق قرمز برای لاغری از توت های خشک و آسیاب شده درختچه سماق تهیه می شود. طعم لیمویی ترش با طعم کمی گس دارد.

این ادویه معمولا در غذاهای خاورمیانه و مدیترانه استفاده می شود. اغلب به عنوان چاشنی برای گوشت یا ماهی کبابی استفاده می شود.

همچنین می توان از آن برای طعم دادن به سالاد، غذاهای برنجی و سوپ استفاده کرد. ادویه سماق در اکثر سوپرمارکت ها موجود است.

ادویه سماق از توت ها به دست می آید. بوته ای که این توت ها را تولید می کند در سراسر خاورمیانه و در منطقه مدیترانه به طور وحشی رشد می کند.

این گیاه از بستگان سورگوم و پیچک سمی محسوب می شود، اگرچه فاقد روغن های فرار آلرژیک زا است.

سماق در سراسر خاورمیانه در غذاهای ترکی، یمنی و لبنانی و غیره استفاده می شود. با وجود این واقعیت که در این مناطق محبوب است، در واقع از مناطق نیمه گرمسیری آفریقا و آمریکای شمالی می آید.

سماق

سماق بیش از 2000 سال پیش ادویه و داروی شناخته شده ای در میان یونانیان بود. پزشک یونانی دیوسکوریدس در مورد فواید آن برای سلامتی نوشت و از آن زمان توسط درمانگران و آشپزهای سنتی مورد استفاده قرار گرفته است.

در یونان باستان، کاربردهای دارویی آن از ضد عفونی کننده تا مقوی بود. بومیان آمریکا نیز از این ادویه برای تهیه نوشیدنی مشابه آبجو استفاده می کردند.

طعم سماق به طور گسترده ای به شکل ترش و میوه ای است که شبیه مرکبات است. اسیدیته آن شبیه به سرکه در نظر گرفته می شود و در دوره قبل از اینکه امپراتوری روم لیمو را به خاورمیانه آورد، برای تهیه نت ترش در غذاها استفاده می شد.

محتوای آنتی اکسیدانی بالا مزیت اصلی سماق است زیرا هر دو نوع سماق در آمریکای شمالی و سیسیلی سرشار از ترکیباتی هستند که رادیکال های آزاد را خنثی می کنند.

شناخته شده است که رادیکال های آزاد باعث سرطان و سایر مشکلات سلامتی می شوند.