شکلات تخته ای روشن می تواند بدن انسان را در سرما گرم نگه دارد

شکلات به دما و رطوبت بسیار حساس است، بنابراین شرایط نگهداری مناسب برای این کالای مصرفی باید رعایت شود. دمای مناسب نگهداری بین 15 تا 17 درجه سانتیگراد با رطوبت کمتر از 50 درصد است.

شکلات معمولاً جدا از سایر مواد غذایی در فروشگاه ها نگهداری می شود، زیرا شکلات توانایی جذب بوهای مختلف را دارد.

شکلات معمولاً در پاکت بسته بندی می شود و در فروشگاه ها و مغازه ها بال هایی برای آن در نظر گرفته می شود در صورتی که فروشگاه تخصصی در فروش آن نداشته باشد ضمن اطمینان از شرایط مناسب نگهداری.

هنگامی که شکلات تخته ای روشن در شرایط نامناسب نگهداری می شود، پدیده ای به نام “شکوفایی” می تواند رخ دهد . زمانی که شکلات در دمای بالاتر از 24 درجه سانتیگراد نگهداری می شود، گلدهی چربی می تواند اتفاق بیفتد ، در حالی که گلدهی شکر زمانی رخ می دهد که شکلات در دمای زیر 15 درجه سانتیگراد یا در مکان های مرطوب نگهداری شود.

این پدیده را می توان با عادی سازی شکلات، یا با استفاده از شکلات در کاربردهایی که نیاز به حضور آن به صورت مذاب دارد، از بین برد.

​​دلیل گلدهی این است که اگر شکلات سرد یا منجمد شود، معمولاً رطوبت کافی را جذب می کند که باعث سفید شدن آن می شود که به دلیل ظهور کریستال های قند یا چربی به سطح است.

اگرچه ظاهر آن ممکن است خوش طعم به نظر نرسد، اما شکلاتی که از حالت گلدهی رنج می برد، بر خواص و خوراکی آن تأثیر نمی گذارد.

صنعت شکلات سازی یکی از صنایع پرطرفدار است و به طور مداوم در حال رشد است، زیرا میزان سرمایه گذاری در آن سالانه حدود 50 میلیارد دلار آمریکا با تمرکز بر فروش در سراسر جهان تخمین زده می شود.

سهم اروپا از این صنعت حدود 45 درصد از ارزش درآمدهای شکلات در جهان است، در حالی که ایالات متحده آمریکا سهمی معادل 20 میلیارد دلار آمریکا (حدود 40 درصد) دارد.

اخیراً مجموعه‌ای از شرکت‌های تولید شکلات اروپایی و آمریکایی به نام Big Chocolate ظهور کرده است که سالانه 13 میلیارد دلار در فروش شکلات تولید می‌کند که دو سوم تولید در ایالات متحده را تشکیل می‌دهد.

علیرغم گسترش بازار صنعت شکلات در سطح جهان، کشاورزان و کارگران کاکائو در گام های اولیه این صنعت از حجم فروش این کالا و ارزش آن بی اطلاع هستند، به طوری که برخی از کارگران ساحل عاج قبلا طعم شکلات را نمی دانستند. به دلیل قیمت بالای آن در کشورهای فقیر.