شیرآلات ارزان شیراز جزو کالاهای مرجوعی گمرک شد

ساخت یک شیر آب شامل چه چیزی، نحوه ساخت و نوع شیری است که برای کنترل جریان آب استفاده می کند. تمام زیبایی و استایل را که کنار بگذاریم، این چیزی است که تعیین می کند شیر آب چقدر خوب کار می کند و چقدر دوام می آورد.

شیرآلات ارزان شیراز از فولاد ضد زنگ، برنج و حتی پلاستیک ساخته شده اند. پلاستیک می تواند در رنگ های غیر فلزی باشد، اما در دراز مدت، دوام آن با یک شیر آب برنجی یا فولادی خوب رقابت نمی کند.

شیرآلات برنجی در دو نوع برنجی ریخته گری و برنجی لوله ای وجود دارند. از بین این دو، برنج ریخته‌گری شده معمولاً ضخیم‌تر و قوی‌تر از برنج لوله‌ای است. برنج نیز برای جلوگیری از کدر شدن باید روکش شود. پوشش های رایج شامل آبکاری کروم و همچنین هر یک از پوشش های PVD ذکر شده در بالا می باشد.

فولاد ضد زنگ استحکام و دوام را همراه با مقاومت در برابر خوردگی عالی ارائه می دهد. همچنین با آشپزخانه هایی با وسایل ضد زنگ و/یا سینک ظرفشویی سازگاری خوبی دارد.

مکانیزمی که در واقع آب را از طریق شیر آب کنترل می کند و می رساند، شیر شیر است. اگر قسمتی از شیر آب وجود داشته باشد که در نهایت ممکن است فرسوده شود یا مشکلی ایجاد کند، آن شیر است.

چهار نوع شیر آب وجود دارد: فشاری، توپی، کارتریجی و دیسکی سرامیکی. تمایز مهم بین این نوع شیرها، رابطه بین ساختار آنها و سطح کلی قابلیت اطمینان آنها است (به عبارت دیگر، چه مدت قبل از اینکه شیر آب خود را تعمیر کنید).

شیرهای دریچه فشاری با دسته های جداگانه آب سرد و گرم قابل توجه هستند. آنها قدیمی ترین و ساده ترین شکل شیر هستند که آب را با چرخاندن یک دسته پیچ مانند که یک سوپاپ را روی یک مهر و موم، معمولا یک واشر لاستیکی، فشرده می کند.

کنترل می کنند. این دریچه‌ها به سرعت فرسوده می‌شوند و باعث چکه شدن شیر آب می‌شوند. با این حال آنها معمولاً راحت‌ترین رفع آنها هستند.

شیرهای توپی با شیرهای تک اهرمی استفاده می شوند. شکاف‌های داخل شیر توپی، جریان آب سرد و گرم را از طریق عقب و جلو، حرکت پهلو به پهلو اهرم در بالای بدنه شیر تنظیم و مخلوط می‌کنند. این شیرها واشر ندارند اما دارای قطعات بیشتری هستند که کمی پیچیده تر می شوند.

شیرهای شیر کارتریج از یک کارتریج برنجی و پلاستیکی استفاده می کنند که قابل اعتمادتر از سیستم شستشوی مورد استفاده در شیرهای فشاری است.

آنها همچنین پیچیدگی کمتری نسبت به شیر توپی دارند که به معنای احتمال بروز مشکلات کمتر و تعمیر آسان‌تر در صورت بروز مشکل است.

شیرهای شیر دیسکی سرامیکی از دو دیسک سرامیکی بسیار صیقلی و بسیار سخت استفاده می کنند که روی هم می لغزند.

این حرکت با باز کردن یا محدود کردن عبور آب از منافذ موجود در دیسک ها، جریان آب را کنترل می کند. این نوع ساخت شیر ​​آب بادوام ترین و بادوام ترین نوع شیر آب محسوب می شود، اگرچه گرانتر از انواع دیگر است.