شیره انگور سنتی میزان قند خون را در بدن کاهش می دهد

ملاس محصول جانبی تولید شکر است. نیشکر می چرخد ​​تا اجزای جامد و مایع از هم جدا شوند. قطعات جامد بلورهای کوچکی هستند که بعداً به عنوان شکر رومیزی فروخته می شوند.

مایع همان چیزی است که ما از آن به عنوان شیره انگور سنتی یاد می کنیم. چند بار جوشانده می شود که به آن رنگ تیره معمولی می دهد. موارد زیر صدق می کند:

ملاس هر چه بیشتر بجوشد، تیره تر است و قند آن کمتر است. با این وجود، محتوای قند هنوز بسیار بالا است و به طور متوسط ​​60 گرم در هر 100 گرم است.

توجه: شربت چغندرقند بسیار شبیه به ملاس است و به همین دلیل اغلب با آن اشتباه گرفته می شود. با این حال، شربت از چغندر قند کامل تهیه می شود که برای آن می جوشانند. از سوی دیگر، ملاس در واقع فقط یک “محصول زائد” حاصل از تولید شکر از نیشکر است.

ملاس عمدتاً در کشاورزی به عنوان خوراک دام استفاده می شود و به ویژه به عنوان یک غذای تقویت کننده برای اسب ها شناخته شده است.

صنایع غذایی دوست دارند از شربت تیره به عنوان پایه ای برای فرآیندهای تخمیر استفاده کنند – به عنوان مثال برای تولید مخمر یا نوشیدنی های الکلی. به عنوان مثال، مقداری رام، ودکا و ویسکی از ملاس تهیه می شود.

همچنین می توانید ملاس خالص را از فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی خریداری کنید و از آن به عنوان اسپری یا تاپینگ برای فرنی ، ماست و مانند آن استفاده کنید.

همچنین برای پخت و برای سس ها یا خورش های قوی مناسب است. ملاس مزه ترش، مالت و کمی یادآور شیرین بیان است.

ملاس به دلیل تراکم مواد مغذی بالا در سال های اخیر به عنوان یک ابر غذای جدید شناخته شده است.

از آنجایی که محتوای شکر در مقایسه با سایر شیرین کننده ها مانند عسل یا شربت افرا نسبتاً کم است، اغلب به عنوان جایگزینی سالم برای شکر استفاده می شود. با حدود 280 کیلو کالری در هر 100 گرم ، در واقع حاوی کالری کمتری نسبت به شکر معمولی خانگی است.

با این حال، غلظت ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین محتوای قند بسته به نوع تولید متفاوت است. ملاس سبک که به عنوان شربت طلایی نیز شناخته می شود، هنوز حاوی مقدار نسبتاً زیادی قند و ریزمغذی های کمی است.

ملاس قوی و تیره عمدتاً به دلیل محتوای بالای آهن ، کلسیم ، پتاسیم و منیزیم است . آهن نقش اساسی در انتقال اکسیژن در خون و عملکرد سیستم ایمنی ما دارد.

ما برای استخوان و سیستم اسکلتی خود به منیزیم و کلسیم نیاز داریم، در حالی که پتاسیم به ویژه در انتقال سیگنال ها بین سلول های عصبی نقش دارد.