صابون مایع کوچک به عنوان خامه در قنادی مورد استفاده قرار می گیرد

صابون آلودگی و عرق را از بدن شما پاک می کند. صابون مایع کوچک به پوست شما احساس تمیزی و طراوت می بخشد. اما بدن شما ممکن است با انواع صابونی که استفاده می کنید موافق نباشد.

برخی از صابون های سنتی یا معمولی می توانند خیلی خشن باشند. این محصولات پوست شما را تمیز می کنند اما می توانند آن را خشک یا تحریک کنند.

در این مورد، صابون ملایم ممکن است انتخاب بهتری باشد. این نوع صابون حاوی مواد ملایمی است که پوست شما را نه تنها شاداب می کند، بلکه سالم تر نیز می کند.

برخی افراد تصور می‌کنند که همه صابون‌ها برابر هستند، اما بین صابون سنتی و صابون ملایم تفاوت وجود دارد. این تفاوت همه چیز به مواد تشکیل دهنده این محصولات مربوط می شود.

بسیاری از صابون هایی که در فروشگاه ها فروخته می شوند صابون های “واقعی” نیستند. منبع معتبر صابون واقعی ترکیبی از چربی های طبیعی و یک ماده قلیایی است.

صابون

لیمو به نام هیدروکسید سدیم نیز شناخته می شود که یک ماده شیمیایی است که از نمک به دست می آید.

با این حال، امروزه بسیاری از صابون های سنتی یا معمولی حاوی لیمو یا چربی طبیعی نیستند. این صابون ها در واقع شوینده ها یا پاک کننده های مصنوعی هستند.

آنها می توانند حاوی عطر، سدیم لوریل سولفات و سایر موادی باشند که برای پوست خشن هستند. این صابون ها می توانند تعادل pH (سطح اسیدیته) پوست شما را از بین ببرند و باعث تحریک بیشتر شوند.

سطح pH متوسط در صابون سنتی 9 تا 10 است. با این حال، سطح pH طبیعی پوست شما فقط 4 تا 5 است.

صابون‌های با pH بالا، PH طبیعی پوست را مختل می‌کنند و باعث می‌شوند اسیدیته آن کمتر شود. این می تواند منجر به آکنه، خشکی پوست و سایر مشکلات شود.

از سوی دیگر، صابون ملایم روی PH پوست تاثیری ندارد.