لوله پلیکا سایز 250 جان دو مهندس در سیستان را گرفت!!

ولتون می‌گوید هیچ یک از این سه مطالعه، که همگی توسط NSF (بنیاد ملی علوم) ایالات متحده تأمین مالی شده‌اند و با لوله‌های دارای گواهی استاندارد 61 انجام شده‌اند، برای ادعای مستقیم سلامتی طراحی نشده‌اند.

لوله پلیکا سایز 250 برای لوله کشی آب آشامیدنی به کار می رود.

در عوض آنها قرار بود آلاینده‌های بالقوه را آشکار کنند – که برخی از آنها می‌توانند پیامدهایی برای کیفیت و سلامت آب داشته باشند – که می‌توانستند از طریق فعل و انفعالات بین آب آشامیدنی و لوله‌های پلاستیکی تولید شوند.

با این حال، هر یک از این مطالعات، توجه ویژه NSF (سازمان غیرانتفاعی آزمایش و صدور گواهی) را جلب کرد که درآمد ۱۲۳ میلیون دلاری را در سال ۲۰۲۰ گزارش کرد.

به صورت داوطلبانه، تولیدکنندگان محصولات از اجزای سیستم آب گرفته تا اجاق‌های مایکروویو ممکن است برای ارزیابی اینکه آیا محصولات با استانداردها (که اغلب با همکاری NSF تنظیم می شوند) مطابقت دارند یا خیر، به NSF یا هر یک از چندین رقیب دیگر پرداخت کنید.

طبق وب سایت NSF، چنین گواهینامه ای نشان می دهد که “یک سازمان مستقل فرآیند تولید یک محصول را بررسی کرده و به طور مستقل تشخیص داده است که محصول نهایی با استانداردهای خاصی برای ایمنی، کیفیت یا عملکرد مطابقت دارد.”

ولتون می‌گوید هیچ اطلاعات نادرستی در این مطالعات وجود ندارد، که هر یک مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

او می‌گوید: «اطلاعات ادعایی NSF در زمانی که واقعاً بود در مطالعات گنجانده نشد» و افزود که سند سازمان خود «نمونه‌ای از اطلاعات نادرست است و باید نادیده گرفته شود».

هنگامی که صحبت از ایمنی آب آشامیدنی و پلاستیک می‌شود، این تا حد زیادی همان کاری است که سازمان‌هایی که اصول جایگزینی خطوط خدمات پیشرو به سرپرستی NRDC را امضا کردند، انجام داده‌اند و اعتماد خود را در جای دیگری غیر از صنعت پلاستیک و سازمان‌های آزمایش و صدور گواهینامه لوله قرار داده‌اند.

سند اصول گروه تحت رهبری NRDC به مطالعات و گزارش های EPA، بنیاد تحقیقات آب و محققان دانشگاهی مرتبط است.

و این سند بیان می‌کند که درخواست آن برای جایگزینی لوله‌های مسی به جای لوله‌های پلاستیکی بر اساس توصیه‌ها و نگرانی‌های شبکه ساختمان سالم، انجمن بین‌المللی آتش نشانان و اتحادیه متحد، اتحادیه لوله‌کشان و لوله‌سازان است.

همانطور که ایوت جردن از انجمن کارگران آموزش و پرورش نیوآرک، سازمانی که این سند را امضا کرد، می‌گوید: «وقتی افراد زیادی دارید – به خصوص سازمان‌های زیادی – وقتی موافق هستند.

نباید توجه کنید و بگویید: “خوب، احتمالاً باید این را دوباره بررسی کنیم … و از مس و نه پلاستیک استفاده کنیم؟”