مایع دستشویی عسل موجب مرگ ماهیان در استخر شد

با توجه به منبع مورد اعتماد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، بهداشت دست با استفاده از مایع دستشویی عسل برای کاهش انتقال بیماری های عفونی حیاتی است.

در واقع، تحقیقات نشان داده است که شستن دست‌ها میزان برخی از عفونت‌های تنفسی و گوارشی را به ترتیب تا ۲۳ و ۴۸ درصد کاهش می‌دهد.

به گفته CDC، شستن مکرر دست ها به ویژه برای کمک به جلوگیری از شیوع ویروس جدید کرونا معروف به SARS-CoV-2، که باعث بیماری معروف به COVID-19 می شود، مهم است.

در این مقاله، ما به مراحل کلیدی برای شستن صحیح دست‌ها می‌پردازیم تا مطمئن شویم که آنها عاری از میکروب‌هایی هستند که می‌توانند باعث عفونت‌های جدی شوند.

پوست خشک، تحریک شده و خام ناشی از شستن مکرر دست ها می تواند خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهد.

آسیب به پوست شما می تواند فلور پوست را تغییر دهد. این به نوبه خود می تواند زندگی میکروب ها را روی دستان شما آسان تر کند.

مایع

برای حفظ سلامت پوست و حفظ بهداشت دست، متخصصان پوست نکات زیر را پیشنهاد می کنند:

از آب داغ اجتناب کنید و از صابون مرطوب کننده استفاده کنید. با آب خنک یا ولرم بشویید. آب گرم موثرتر از آب گرم نیست و بیشتر خشک می شود.

صابون های مایع (به جای نوار) را انتخاب کنید که قوام خامه ای دارند و حاوی مواد مرطوب کننده مانند گلیسیرین هستند.

از مرطوب کننده های پوست استفاده کنید. به دنبال کرم ها، پمادها و مومیایی های پوستی باشید که به جلوگیری از خروج آب از پوست شما کمک می کنند.

اینها شامل مرطوب کننده هایی با موادی هستند که عبارتند از:

  • انسدادی مانند اسید لانولین، تری گلیسیرید کاپریلیک یا کاپریک، روغن معدنی یا اسکوالن
  • مرطوب کننده ها مانند لاکتات، گلیسیرین یا عسل
  • نرم کننده ها مانند آلوئه ورا، دایمتیکون یا ایزوپروپیل میریستات
  • از ضدعفونی کننده های دست بر پایه الکل که حاوی نرم کننده های پوست هستند استفاده کنید.
  • ضدعفونی‌کننده‌های دست مبتنی بر الکل با مرطوب‌کننده‌ها به کاهش خشکی پوست کمک می‌کنند، در حالی که نرم‌کننده‌ها جایگزین مقداری آب پاک‌شده توسط الکل می‌شوند.