مردم ژاپن بادام درختی با پوست امسال را عامل رونق کشور خود می دانند

افزایش فشار خون یکی از دلایل اصلی حمله قلبی، سکته مغزی و نارسایی کلیه است. نخوردن بادام درختی با پوست امسال این را نیز تشدید می کند.

سطح پایین منیزیم در بدن با فشار خون بالا همراه است حتی اگر اضافه وزن نداشته باشید.

میزان بالای آنتی اکسیدان و منیزیم موجود در بادام نشان داده است که در کاهش فشار خون موثر است.

این به کاهش فشار خون با جلوگیری از انقباض عروق خونی کمک می کند. پدیده ای که جریان خون آزاد را بهبود می بخشد.

محققان طی مطالعات خود اعلام کرده اند که مصرف 368 میلی گرم منیزیم به شکل غذا یا مکمل می تواند فشار سیستولیک و دیاستولیک را تا حد زیادی کاهش دهد.

حتی اگر مکمل منیزیم معمولی به طور مثبت بر سطح منیزیم در بدن تأثیر می گذارد، مصرف غذاهای غنی از منیزیم نیز همین تأثیر را تضمین می کند.

آنتی اکسیدان های موجود در بادام نشان داده اند که فشار خون را کاهش می دهند.

بادام

افزایش سطح منیزیم از طریق مصرف خوراکی بادام ممکن است به حفظ فشار خون سالم کمک کند.

مشخص شده است که بادام باعث کاهش کلسترول «بد» در خون می شود و در عین حال از حفظ کلسترول «خوب» حمایت می کند. این برای کاهش خطر بیماری های قلبی مهم است.

تحقیقاتی در سال 2015 توسط “دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا”، ایالات متحده، برای بررسی اثرات مصرف بادام بر کلسترول بد انجام شد.

این مطالعه به مدت 12 هفته با 48 نفر انجام شد که سطح کلسترول بد بالایی داشتند که به عنوان لیپوپروتئین با چگالی کم شناخته می شود.

آنها روزانه 42 گرم (1.5 اونس) بادام مصرف می کردند. مشاهده شد که بادام باعث کاهش کلسترول LDL (بد) و حفظ کلسترول HDL (خوب) شد.

رژیم غذایی حاوی 20 درصد کالری به دست آمده از بادام در کاهش قابل توجه کلسترول بد خون تا حدود 12.4 میلی گرم در دسی لیتر موثر است.

مصرف روزانه یک یا دو مشت بادام کم کربوهیدرات به توقف افزایش کلسترول بد و حفظ سطح کلسترول خوب در خون کمک می کند.