مردی برای خرید روغن زیتون اصل طارم جان خود را فدا کرد

یک مطالعه در سال 2018 نشان داد افزایش تراکم استخوان در میان زنانی که بالاترین مصرف روغن زیتون اصل طارم را داشتند، بیشتر بود.

نتایجی که حتی پس از در نظر گرفتن دریافت کلسیم استخوان‌ساز و ویتامین D توسط زنان صادق بود.

التهاب در بدن می‌تواند در واقع سلول‌های استئوکلاست را فعال کند که شکسته می‌شوند.

به پایین استخوان، اما محققان حدس می زنند که پلی فنول های ضد التهابی روغن زیتون ممکن است مکانیسم هایی را ایجاد کند که به جلوگیری از تجزیه استخوان و تحریک تشکیل استخوان کمک می کند.

میکروبیوم روده شما بر همه چیز از گوارش گرفته تا خلق و خو و ظاهر پوست شما تأثیر می گذارد، بنابراین حفظ سلامت آن به نفع شماست!

طبق یک بررسی در سال 2019، پلی فنول های روغن زیتون ممکن است التهاب دستگاه گوارش را کاهش دهد و رشد باکتری های خوب را تقویت کند.

روغن

به طور خاص، محققان دریافتند که خوردن حدود 1.5 قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر در روز به افزایش جمعیت بیفیدوباکتری های سالم در روده کمک می کند.

خواه در تلاش برای جلوگیری از سرماخوردگی، کاهش خطر ابتلا به سرطان، یا مدیریت یک بیماری خودایمنی هستید، داشتن سیستم ایمنی سالم حیاتی است.

و حتی به نظر می رسد، سیستم ایمنی بدن شما واقعا چربی های سالم را دوست دارد! یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که خوردن 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر در هر روز با رشد و فعال شدن بیشتر سلول های T مرتبط است، سلول های ایمنی که به مهاجمان خارجی حمله می کنند.

از سوی دیگر، خوردن مقدار مساوی روغن ذرت، کره یا روغن سویا این فواید را نداشت. سطوح بیشتر پلی فنول ها و MUFA ها در EVOO جای تشکر دارد.

برخی از محققان همچنین معتقدند که ممکن است تأثیر مفیدی در کمک به مبارزه با عفونت ناشی از COVID-19 داشته باشد.