مصرف چای سبز کیسه ای گلستان از سوی سازمان بهداشت جهانی ممنوع گردید

چای سبز بعد از آب پرمصرف ترین نوشیدنی در جهان است. علاوه بر خواص لاغری، نوشیدن چای سبز ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد، به حفظ تراکم مواد معدنی استخوان طبیعی کمک کند و از سکته مغزی جلوگیری کند.

چای سبز چیست؟

چای سبز از گیاهی به نام Camellia sinensis (چای چینی) به دست می آید، از برگ هایی تشکیل شده است که فرآیند تخمیر را طی نکرده اند و به لطف آن حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است.

برخی از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات شفابخش موجود در چای سبز شامل پلی فنول ها و کاتچین ها هستند آنها روند پیری را به تاخیر می اندازند، اینها همان ترکیباتی هستند که در محصولاتی مانند شراب قرمز یا حتی شکلات سیاه یافت می شوند.

مطالعات نشان داده است که فواید چای سبز کیسه ای گلستان به این دلیل است که چای سبز علاوه بر محتوای کم کافئین، حاوی ترکیبات دارویی بیشتری نسبت به بسیاری از گیاهان، ادویه ها، میوه ها و سبزیجات دیگر است که آن را به یک ابر غذای قدرتمند تبدیل می کند.

چای سبز برای قلب

مصرف آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز برای سیستم قلبی عروقی ما مفید است.

چای سبز حاوی 10 مسدود کننده بتا، 7 مسدود کننده کانال کلسیم و 16 دیورتیک است که به پیشگیری از بسیاری از عوامل مؤثر بر بیماری قلبی مانند کلسترول بالا یا فشار خون بسیار بالا کمک می کند.

چای سبز برای حافظه و بیماری آلزایمر

چای سبز از تجزیه استیل کولین یک انتقال دهنده عصبی به شدت مرتبط با حافظه – جلوگیری می کند. چای همچنین آنزیم هایی را که در رسوبات پروتئینی واقع در مغز افرادی که از بیماری آلزایمر رنج می برند، مهار می کند.

آنتی اکسیدان های فلاونوئید موجود در چای سبز می توانند از مغز در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کنند که به محافظت موثر از حافظه ما تبدیل می شود.

چای سبز برای دیابت

برخی از مطالعات نشان می دهد که نوشیدن چای سبز ممکن است کنترل قند خون را بهبود بخشد و سطح قند خون را عادی کند.

چای سبز به دلیل خواص ضد التهابی آن برای افرادی که در معرض خطر هستند یا دیابت نوع 2 تشخیص داده شده است، عالی است. به نظر می رسد کاتچین های موجود در چای سبز اثرات ضد دیابتی دارند.

تعداد کمی از مردم می دانند که چای سبز تأثیر مفیدی بر سیستم اسکلتی ما دارد، نوشیدن منظم چای سبز می تواند به تقویت استخوان ها کمک کند، بنابراین از ما در برابر شکستگی محافظت می کند.

این به دلیل کاتچین های موجود در چای سبز است – آنها معدنی شدن استخوان را افزایش می دهند و فعالیت سلول هایی را که استخوان ها را بازجذب می کنند ضعیف می کنند.