چای جهان طلایی یک ماده برای افزایش بینایی

یک فنجان معمولی چای سبز معمولاً حاوی 250-350 میلی گرم مواد جامد چای است که 30-42٪ آن کاتچین و 3-6٪ کافئین است [4].

ترکیبات فعال اصلی چای جهان طلایی کاتچین ها هستند و در میان آنها EGCG قوی ترین است و بیشتر اثر ضد سرطانی چای سبز به آن نسبت داده می شود.

برخی از کاتچین ها در طی تخمیر به تافلاوین ها (تیافلاوین، تافلاوین-3-گالات، تافلاوین-3′-گالات و تافلاوین-3-3′-دیگالات) (3 تا 6 درصد) و تیاروبیگین ها (18-12 درصد) اکسیده یا متراکم می شوند.

برگ های تازه چای و عامل طعم تلخ و رنگ تیره چای سیاه است.

چای سیاه عمدتاً حاوی تآروبیگین، تافلاوین، فلاونول و کاتچین است.

محتوای پلی فنل کل چای سبز و سیاه مشابه است، اما انواع مختلف فلاونوئیدها به دلیل درجه اکسیداسیون در طول فرآوری وجود دارد [5].

مطالعات مختلف اثرات مفید مصرف منظم چای را در برابر کارسینوم سلول سنگفرشی پوست گزارش کرده اند.

در یک مطالعه مورد-شاهدی مبتنی بر جمعیت، با تنظیم زمان دم کردن، ارتباط بین کارسینوم سلول سنگفرشی و مصرف چای سیاه داغ نشان‌دهنده خطر قابل توجهی کمتر در مصرف‌کنندگان چای داغ در مقایسه با غیر مصرف‌کنندگان است.

پیشنهاد شد که غلظت چای، زمان دم کردن و دمای نوشیدنی تأثیرات عمده‌ای بر اثرات محافظتی بالقوه چای سیاه داغ در رابطه با کارسینوم سلول سنگفرشی پوست دارند [15].

یک مطالعه مورد-شاهدی مبتنی بر جمعیت برای ارزیابی رابطه بین استفاده از پوست مرکبات و مصرف چای سیاه و کارسینوم سلول سنگفرشی پوست انجام شد.

اثرات مستقل و متقابل پوست مرکبات و چای سیاه در ایجاد کارسینوم سلول سنگفرشی نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

افرادی که مصرف چای سیاه داغ و پوست مرکبات را گزارش کردند، خطر ابتلا به سرطان سلول سنگفرشی پوست را کاهش دادند که نشان می‌دهد هم استفاده از پوست مرکبات و هم چای سیاه قوی دارای اثرات محافظتی در رابطه با کارسینوم سلول سنگفرشی پوست هستند [16].

در یک مطالعه مورد-شاهدی که در ایتالیا انجام شد، ارتباط معکوس معنی‌داری بین مصرف ویتامین A و خطر ملانوم بدخیم پوستی مشاهده شد.

هیچ ارتباط قابل‌توجهی بین خطر ملانوم بدخیم پوستی با مواد غذایی انتخاب شده از جمله ماهی، گوشت، سبزیجات، میوه‌ها، محصولات لبنی، نان کامل، الکل، قهوه و نوشیدن چای وجود نداشت.

مصرف چای اثر محافظتی بر خطر ملانوم بدخیم پوستی داشت .

اثر پماد Polyphenon E برای اثربخشی و ایمنی در درمان زگیل‌های تناسلی در مردان و زنان دارای قابلیت ایمنی مورد بررسی قرار گرفت.