چای خشک دوغزال موجب رشد مو در جنین می شود

برخی از افراد ترجیح می دهند به جای چای معمولی، چای خشک دوغزال بدون کافئین بنوشند تا در دوران بارداری در معرض کافئین قرار نگیرند. با این حال، استفاده از همه چای های گیاهی در دوران بارداری بی خطر نیست.

به عنوان مثال، دمنوش های گیاهی حاوی کوهوش سیاه یا شیرین بیان ممکن است باعث زایمان زودرس شود و باید از مصرف آن اجتناب شود.

اگر باردار هستید و نگران مصرف کافئین یا چای گیاهی خود هستید، حتماً از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود راهنمایی بگیرید.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض کافئین چای در دوران بارداری ممکن است منجر به عوارضی مانند سقط جنین یا وزن کم نوزاد هنگام تولد شود.

دمنوش های گیاهی نیز باید با احتیاط مصرف شوند، زیرا برخی از مواد ممکن است باعث زایمان شوند.

چای

مصرف متناوب کافئین ممکن است به تسکین انواع خاصی از سردرد کمک کند. با این حال، هنگامی که به طور مزمن استفاده می شود، اثر معکوس می تواند رخ دهد.

مصرف روتین کافئین از چای ممکن است به سردردهای مکرر کمک کند.

برخی تحقیقات نشان می دهد که حداقل 100 میلی گرم کافئین در روز می تواند به عود سردرد روزانه کمک کند، اما مقدار دقیق مورد نیاز برای شروع سردرد می تواند بر اساس تحمل فرد متفاوت باشد.

چای نسبت به سایر انواع نوشیدنی‌های کافئین‌دار معروف مانند نوشابه یا قهوه، کافئین کمتری دارد، اما برخی از انواع هنوز می‌توانند تا 60 میلی‌گرم کافئین در هر فنجان فراهم کنند.

اگر سردردهای مکرر دارید و فکر می کنید که ممکن است به مصرف چای شما مربوط باشد، سعی کنید این نوشیدنی را برای مدتی از رژیم غذایی خود کم یا حذف کنید تا ببینید آیا علائم شما بهبود می یابد یا خیر.

مصرف مداوم مقادیر زیاد کافئین از چای می تواند به سردرد مزمن کمک کند.

اگرچه احساس سبکی سر یا سرگیجه یک عارضه جانبی کمتر رایج است، اما ممکن است به دلیل نوشیدن بیش از حد کافئین از چای باشد.