چیلر پرتابل صنعتی که در دستگیری سارق حرفه ای نقش داشت

چیلر های آب خنک در مقایسه با چیلر پرتابل صنعتی کارآمدتر هستند، به خصوص برای بارهای خنک کننده بزرگ، آنها از تبخیر آب برای دفع گرما استفاده می کنند.

انرژی کمتری نسبت به دمیدن هوا در سطح داغ مانند چیلرهای خنک کننده با هوا دارد. آب همچنین ظرفیت گرمایی بالاتری نسبت به هوا دارد، بنابراین ذاتاً گرما را راحت‌تر از بین می‌برد

چیلرهای آب خنک می توانند بارهای بزرگتری را نسبت به فضای کف خود در مقایسه با هوای خنک تحمل کنند.

چیلرهای آب خنک معمولاً عمر طولانی تری دارند زیرا در داخل ساختمان قرار دارند بنابراین بسیار کندتر خراب می شوند

چیلرهای آب خنک برای نصب و نگهداری هزینه بیشتری دارند. چیلرهای آب خنک فضای داخل ساختمان را اشغال می کنند.

آنها به اتاق های کارخانه مکانیکی، رایزر بیشتر، پمپ های بیشتر، برج های خنک کننده و تصفیه آب نیاز دارند، بنابراین از این فضا نمی توان برای مقاصد تجاری استفاده کرد.

چیلر

چیلرهای هوا خنک به دلیل داشتن تجهیزات کمتر هزینه نصب کمتری دارند. چیلرهای هوا خنک به فضای کمتری نیاز دارند، می توانند روی پشت بام بنشینند و نیازی به اتاق مکانیکی ندارند.

این به معنای فضای بیشتر در داخل ساختمان برای اهداف تجاری است. چیلرهای هوا خنک در مقایسه با چیلرهای آب خنک به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند، دوباره چون تجهیزات کمتری دارند.

سیستم های چیلر هوا خنک طراحی بسیار ساده تری دارند و نیازی به مجموعه پمپ های دیگری برای کندانسور ندارند.

چیلرهای هوا خنک خارج از ساختمان قرار دارند، فن‌ها و کمپرسورهای آن‌ها صدایی ایجاد می‌کنند که ممکن است نواحی اطراف آن را بشنوند، اگرچه می‌توان اقداماتی را برای کاهش آن انجام داد.

چیلرهای هوا خنک معمولاً به اندازه چیلرهای آب خنک عمر طولانی ندارند زیرا در معرض آفتاب، باران، یخبندان، برف و باد قرار می گیرند که مواد را خراب می کند.

متأسفانه بسیاری از صاحبان ساختمان‌ها ارزان‌ترین گزینه را می‌خواهند، اما این ایده بدی است.

زیرا می‌توانستند چیلر کارآمدتری بخرند که کارکرد آن ارزان‌تر باشد، به‌خصوص که چیلرها می‌توانند حدود ۱۵ تا ۲۵ سال کار کنند.

بنابراین چندین بار هزینه خود را پرداخت کرده و منجر به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای می شود.