ژله آماده مجلسی میتواند ضربان قلب را به حالت نرمال برگرداند

ژله سالهاست که یکی از محبوب ترین شیرینی ها بوده است. کدام یک از ما این خوراکی های کوچک را از دوران کودکی به یاد نمی آورد؟

بافت جالب و طعم های شدید و لذیذ باعث می شود که بزرگسالان و کودکان از آنها استقبال کنند. جالب اینجاست که ژله علاوه بر طعم، تاثیر مثبتی بر سلامتی نیز دارد.

چه چیزی ارزش گنجاندن آنها را در رژیم غذایی ما دارد؟آب، شکر و مواد ژل کننده مواد اولیه ای هستند که هر ژله حاوی آن است. این ترکیب معمولاً با کنسانتره و عطر میوه غنی شده است.

موادی مانند ژلاتین، پکتین یا آگار مسئول قوام ژل این غذای لذیذ هستند. در گذشته فقط از ژلاتین برای تولید استفاده می شد، اما منشأ حیوانی آن به این معنی بود که گیاهخواران و وگان ها نمی توانستند آن را مصرف کنند.

ژله آماده مجلسی حاوی جایگزین های ژلاتین گیاهی آگار یا پکتین برای افرادی که محصولات حیوانی مصرف نمی کنند نیز مناسب است. علاوه بر این، آگار به دست آمده از جلبک قرمز نیز نسبت به ژلاتین سنتی کالری کمتری دارد و همچنین سرشار از فیبر غذایی است.

با این حال، آیا این خواص به ارزش غذایی بیشتر تبدیل می شود؟ ما مستقیماً می پرسیم: ژله های میوه آیا سالم هستند؟

برای اینکه بفهمید ژله سالم است، باید ترکیب آن را تجزیه و تحلیل کنید. ژله هایی با شکر زیاد، طعم دهنده های مصنوعی و مواد نگهدارنده انتخاب خوبی نخواهند بود. برای انتخاب یک ژله سالم به دنبال محصولاتی باشید که حاوی طعم و رنگ طبیعی هستند.

خواص تغذیه ای ژله عمدتاً ناشی از ماده ژل کننده مورد استفاده است. به ویژه ارزش امتحان کردن ژله های حاوی آگار و نه ژلاتین را دارد. آگار ماده ای با منشا گیاهی است که به لطف آن حاوی فیبر زیادی است. 

پریستالیس روده را تنظیم می کند، از هضم غذا حمایت می کند و از یبوست جلوگیری می کند. به دلیل ارزش کالری پایین، آگار برای افرادی که رژیم لاغری دارند توصیه می شود. 

علاوه بر این، این ماده در معده متورم می شود و احساس سیری طولانی مدت ایجاد می کند.