کاربرد عجیب آجر قم در خیابان های نم زده!

استفاده از سیمان در نیمی از ساختمان توالت و آجر قم در نیمه دیگر، توالت ها در مرکز آنگانوادی در گرم پانچایات پاتارودی در ناحیه کوتما ساخته می شوند که در آن کار ساخت و ساز توسط آژانس ساختمانی Gram Panchayat برخلاف برآورد انجام می شود.

به روستاییان محلی گفته شد که قرار بود یک توالت در مرکز انگانوادی واقع در محل مدرسه ابتدایی، کومهری تولا، با هزینه 2 لک روپیه از سر معدن ساخته شود.

که در آن کار ساخت توالت توسط آژانس ساختمانی آغاز شد. اما گرم پنچایات در نیمی از ساخت توالت ها تا لنتر از آجر سیمانی استفاده می کرد. در حالی که در کارهای ساختمانی انجام شده بالای نصف به جای آجر سیمانی از آجر سفالی استفاده شده است.

اهالی روستا گفتند که به دلیل خودسری پنچایات چنین ساخت و سازهایی انجام می شود. Panchayat در این امر سود خواهد برد، زیرا شواهد مربوط به چاپ ساختمان مخفی بوده و ارزیابی ساخت بر اساس آجر سیمانی خواهد بود.

در حالی که در اندازه و قیمت هر دو آجر تفاوت وجود دارد. این نیز بر کیفیت تأثیر می گذارد. طبق قوانین، فقط یک آجر باید در ساختمان استفاده می شد. در این خصوص اهالی روستا از مدیر عامل منطقه پنچایات خواستار رسیدگی به ساخت و ساز در این خصوص شده اند.

فناوری جدید برای دفع زباله های ساختمانی به طور سنتی از آجرهای ساخته شده از خاک رس و پخته شده در دودکش در ساختمان سازی استفاده می شود.

روند بسیاری از انواع آجر در آن وجود دارد. نه تنها برای تولید این نوع آجرها انرژی زیادی صرف می شود، بلکه مقدار زیادی کربن نیز تولید می شود. India Science Wire 17 سپتامبر 2021 واتس اپفیس بوکتوییترمن طبق یک گزارش، مصرف سالانه آجر و بلوک در هند 900 میلیون تن است.

علاوه بر این، صنعت ساخت و ساز ساختمان هر سال ضایعات ساختمانی باقیمانده (CDW) در محدوده 7 تا 10 تن بر جای می گذارد.