کفش نایک اصل در ترکیه به ارزش دو میلیون دلار رسید!!

تا زمانی که زنان با کفش‌های پرفورمنس مدرن می‌دویدند – فرض کنید از اواخر دهه 1960، زمانی که زنانی مانند بابی گیبز و کاترین سویتزر این تصور نادرست را از بین بردند که اگر زن بیش از یک یا دو مایل بدود، رحم می‌افتد.

آنها این کار را با کفش های کتانی طراحی شده برای پای مردان انجام داده اند.

زمانی که مردان به عنوان ورزشکار و طراح بر این ورزش تسلط داشتند، منطقی بود.

کفش نایک اصل در ترکیه بسیار متنوع می باشد.

اما طبق گزارش The State of Running توسط RunRepeat.com تا سال 2019، برای اولین بار در تاریخ تعداد دوندگان زن بیشتر از مرد بوده است (داده ها نشان می دهد که 58 درصد از دوندگان آمریکایی زن هستند).

و در سال 2021، طبق داده‌های NPD Group Inc، فروش کفش‌های عملکردی زنانه با سرعت بیشتری نسبت به مردان در حال رشد بود – افزایشی که بیشتر ناشی از دویدن بود.

با وجود تعداد زیادی از زنان در جاده‌ها، پیست‌ها و مسیرها، ورزشکاران زن دیگر نمی‌خواهند کفش‌ها را به خطر بیندازند، و پاهای خود را مجبور به پوشیدن کفش‌های مخصوص دویدن می‌کنند که برای هندسه پای یک جنسیت متفاوت طراحی شده است، سپس به سادگی سایز پاهای خود را در نظر می‌گیرند.

و با توجه به اینکه تعداد بیشتری از طراحان زن برای بزرگترین برندهای کفش در جهان کار می کنند، شرکت ها در نهایت در حال تجدید نظر در مورد نحوه برخورد با کفش های دویدن زنانه برای پاسخگویی به تقاضا هستند.

کفش‌ها در اطراف قالب‌های پا شکلی به نام لاستیک طراحی می‌شوند که تناسب و حس و زیبایی‌شناسی و تناسبات را تعیین می‌کنند.

برای مدت طولانی، این دوخت ها فقط بر اساس قالب های پای مردان بود.

اما مطالعه‌ای در مجله انجمن پزشکی پودیاتریک آمریکا در سال 2009 اعلام کرد: «پاهای ماده … آنطور که اغلب فرض می‌شود، نسخه‌های کوچک‌تر از پاهای مردانه از نظر جبری مقیاس‌بندی نشده‌اند».

در نتیجه، برندهای بیشتری شروع به استفاده از مواد ماندگار بر اساس قالب پای زنان کردند.

برای آنچه ارزش دارد، برخی از دوام بی‌جنسی استفاده کرده‌اند – رویکردی که کتی منسر، سرپرست عملیات تحقیقاتی Heeluxe Footwear، یک آزمایشگاه مستقل تحقیقاتی کفش، آن را رد می‌کند.

او توضیح می دهد: “چیزی به نام پای تک جنسیتی وجود ندارد – از نظر تشریحی پای مرد یا پای زن است.”

این بدیهی به نظر می رسد، اما طراحان کفش از نظر تاریخی در مورد ابعاد مختلف پا دریغ نکرده اند.

مطالب مرتبط: این 6 زن دویدن را در اولویت قرار دادند – شما هم می توانید

کیسی کریگان، M.D.، بنیانگذار OESH Shoes، یک برند کفش زنانه، می گوید: برای شروع، “زنان دارای جلوی پا بسیار پهن تر و پاشنه باریک تری نسبت به مردان هستند، زیرا وزن زنان به طور طبیعی بیشتر به سمت جلوی بدن او توزیع می شود.

” پای زن مثلثی‌تر است، در حالی که پای مرد مستطیل‌تر است.