کودکی با خوردن توت خشک سیاه زبان باز کرد

توت سفید – خواص

توت سفید یکی از گونه‌های درختان برگ‌ریز با اندازه متوسط ​​است که قرن‌هاست در چین به دلیل اثرات سلامتی آن کشت می‌شود. 

در اروپا، کشت آن در قرن یازدهم آغاز شد. با گذشت زمان، این گیاه لقب “گنج گیاهی” را به خود اختصاص داد و با توجه به خواص ارزشمند توت سفید جای تعجب نیست. بیایید با مهمترین آنها آشنا شویم.

میوه های توت خشک سیاه از نظر شکل شبیه میوه های شاه توت است. آنها کالری کمی دارند، اگرچه طعم شیرینی دارند. 

آنها حاوی اسیدهای آلی سیتریک و مالیک، فروکتوز، گلوکز، ساکارز، مالتوز و همچنین فلاونوئیدهایی هستند که رادیکال های آزاد را حذف می کنند و خواص ضد سرطانی دارند.

آنها همچنین بر عملکرد صحیح سیستم گوارش تأثیر می گذارند و به لطف محتوای بالای پکتین ها، پریستالتیک روده را کاملاً بهبود می بخشند و چرخه حرکات روده را تنظیم می کنند و از یبوست جلوگیری می کنند.

علاوه بر این میوه های توت سفید اثر قابض بر مخاط معده دارند و به همین دلیل مصرف آن در درمان زخم معده و اثنی عشر توصیه می شود. 

آب تازه گرفته شده از میوه توت برای افرادی که از کم خونی و بیماری های قلبی عروقی رنج می برند توصیه می شود. مربای میوه از سلول ها در برابر آسیب محافظت می کند و روند پیری را به تاخیر می اندازد.

ریشه توت سفید، یا به طور دقیق تر عصاره آن، یک سرکوب کننده بسیار خوب سرفه است. به ویژه برای افرادی که از آسم رنج می برند توصیه می شود. 

همچنین دارای خواص ضد سرطانی است، از سیستم ایمنی حمایت می کند و نشاط بدن را افزایش می دهد.برگ‌های توت سفید در ابتدا غذای کرم‌های ابریشم پرورشی بود، اما با گذشت زمان، اثرات شفابخش آن‌ها مشخص شد.

قبلاً در چین باستان، توجه به اثر ضد هیپرگلیسمی و سفید کنندگی آنها جلب شده بود.

آنها بسیار غنی از ویتامین های گروه B هستند که از جمله، آنها در تولید گلبول های قرمز شرکت می کنند، خلق و خو را بهبود می بخشند، بینایی را تحت تاثیر قرار می دهند، در فرآیند سنتز پروتئین شرکت می کنند و همچنین از کار مغز حمایت می کنند.
عصاره برگ توت سفید از فعالیت آنزیم های مسئول تجزیه قندها جلوگیری می کند و همچنین تبدیل آنها به گلوکز را کاهش می دهد که منجر به کاهش سطح قند خون می شود.

توت سفید برای لاغری یک ایده عالی برای همه کسانی است که می خواهند از شر چند پوند اضافی خلاص شوند. توت سفید از طریق توانایی خود در کاهش سطح گلوکز خون، از تجمع بافت چربی جلوگیری می کند و به طور موثر بافت چربی را از بین می برد.