طبق آمار سازمان ملل، 80 درصد چرم از کشورهای در حال توسعه تهیه می شود.
بسیاری از متخصصان، سیاستمداران و یا حتی روزنامه نگاران به روش های مورد استفاده در این کشورها برای شکل دادن به چرم اشاره کرده اند.
امروزه چرم نوین بیشترین سود را داشته و افراد در صدد بهره وری اقتصادی از ان هستند.
به عنوان مثال، بنگلادش در حال حاضر به دلیل صنعت چرم که کودکان را استخدام می کند، هیچ گونه محافظتی در برابر همه مواد شیمیایی انجام نمی دهد، از رنگرزی جیوه استفاده می کند یا حتی تمام محصولات موجود در طبیعت و آب شهری را پس می زند، دچار بحران بزرگی است.
این کار برای تهیه کفش هایی با ماندگاری چند ماهه و با قیمت کمتر…
اما این نیز بدون خطر برای مصرف کننده نیست.
در واقع، کروم که به شکلی ناپایدار مورد استفاده قرار می گیرد، همانطور که به طور گسترده در این کشورها وجود دارد، در اثر تماس طولانی مدت به شدت سرطان زا می شود و اساس آلرژی است.
با وجود مقررات در سطح اروپا، ردیابی چرم ها اغلب غیرممکن است و اگر کنترل کیفیت آزمایشگاهی انجام نشود، رهگیری نمی شود.
مصرف چرم مشکلی ندارد، به شرطی که آن را به خوبی انجام دهیم.
و در حال حاضر، تنها 2٪ از چرم از فرانسه یا آلمان، همه مارک ها ترکیب می شود.
بنابراین لازم است قبل از خرید به این چند نکته توجه ویژه ای داشته باشید:
– از منشاء چرم، محل ساخت مطلع شوید و دریابید که آیا کتیبه ساخت فرانسه در نهایت تزئینی نیست (یک محصول واقعی ساخت فرانسه را می توان از مواد اولیه تا انتهای زنجیره ردیابی کرد).
این به شما این امکان را می دهد که از صنایع غیر صادقانه حمایت مالی نکنید، از سلامت خود مراقبت کنید و روی محصولی سرمایه گذاری کنید که از هر زاویه ای پایدار باشد.
– چرم بیش از هر چیز یک مسئله دانش است.
داشتن یک شی چرمی که روکش های آن مناسب نباشد فایده ای ندارد.
سپس لازم است به درزها، فضای داخلی و همچنین جواهراتی که شی شما را می پوشاند، کنجکاو باشید.