زنی با خوردن زعفران 5 مثقالی سحرخیز سنگ کلیه اش را درمان کرد

گیاهی با عمر طولانی در دنیای غنی ادویه جات زعفران 5 مثقالی سحرخیز است. به خاطر برگ های بنفش آبی و گل های زرد یا نارنجی اش معروف است.

این گل ها در پاییز شکوفا می شوند و دارای 3 برآمدگی نخ مانند بلند به نام کلاله یا زبان هستند. ادویه یا چای زعفران از این نخ های بیرون زده در ناف گیاه تهیه می شود.

هسته های گل به طور کامل با دست برداشت، خشک و بسته بندی می شوند. ادویه زعفران به دلیل این کار سخت و ظریف نسبت به سایر ادویه ها بسیار گران است.

اینکه در هر گل فقط 3 نخ وجود دارد و برای یک کیلو زعفران به 20 هزار نخ نیاز است، نشان می دهد که تولید گیاه زعفران چقدر سخت است.

خاستگاه زعفران که در برخی از روستاهای دهستان سفرنبلوی کشورمان کشت می شود به دوران باستان باز می گردد.

زعفران که در آشپزی، کیک سازی و پزشکی کاربرد دارد بیش از 150 ماده فرار و معطر دارد.

اگرچه فواید زعفران زیاد است، اما یافتن آن سخت و کشت آن دشوار است که زعفران را به محصولی بسیار گران تبدیل می کند.

زعفران

تاریخچه کشت زعفران به قبل از میلاد مسیح برمی گردد. قدمت آن به 3000 سال می رسد.

موارد مصرف زعفران: زعفران مصارف زیادی دارد. به ویژه مهم ترین، گران ترین و کمیاب ترین ادویه دنیاست. بعدها از زعفران در پزشکی در درمان بسیاری از بیماری ها و در ساخت دارو استفاده می شود.

تهیه خمیر با مخلوط کردن زعفران با عسل و خوردن منظم آن بر ریزش سنگ کلیه و شن و ماسه تأثیر می گذارد.

صنعت رنگ: زعفران می تواند مایعی که 100 هزار برابر وزن خود است را به رنگ ثابت رنگ کند. به همین دلیل در صنعت رنگ و همچنین در صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی و دارویی استفاده می شود.

بیماری های زنان و زایمان: یکی از بزرگترین مشکلات خانم ها علائم قبل از قاعدگی است. تاخیر قاعدگی، درد قاعدگی و تنش قبل از قاعدگی مشکلاتی هستند که تقریباً هر خانمی با آن مواجه است.

در حالی که زعفران به زنان کمک می کند تا با مشکلات قاعدگی خود مبارزه کنند، اما با تحریک عضلات رحم، اثر ادرارآوری نیز دارد.