سیم و کابل نورافشان در خانه خوش شانسی می آورد

یکی از سیم و کابل نورافشان که دارای دو یا چند سیم مسی عایق شده است که با یکدیگر تابیده شده و دارای کد رنگی هستند.

این نوع سیم ها معمولا در کابل های تلفن استفاده می شوند و مقاومت در برابر تداخل خارجی را می توان با تعداد سیم ها اندازه گیری کرد.

این شامل مس جامد یا هادی فولادی با روکش مس است که در نوار فلزی و نوار فلزی محصور شده است.

این به طور کامل با یک ژاکت محافظ بیرونی عایق پوشانده شده است. از این نوع کابل ها برای شبکه های کامپیوتری و شبکه های صوتی و تصویری استفاده می شود.

این نوع کابل ها وجود دارند که سیگنال های داده نوری را از یک منبع نور متصل به دستگاه گیرنده انتقال می دهند. ما تقریباً از چیستی فیبر نوری و کاربردهای آن در طیف گسترده ای از کاربردها آگاه هستیم.

سیم

هنگامی که کابل برای انتقال و توزیع نیروی برق در زمین مدفون می شود، به عنوان کابل زیرزمینی شناخته می شود. این در مناطق پرجمعیت استفاده می شود.

با استفاده از فرآیند زره کردن، کابل را می توان از آسیب مکانیکی محافظت کرد.

غربال کردن کابل ها به معنای محافظت از کابل ها با کمک مش سیم ارت شده برای جلوگیری از تداخل الکترومغناطیسی از سیگنال های دیگر است.

کابل فیبر نوری توسط شرکت های مخابراتی برای انتقال سیگنال های تلفن استفاده می شود.

کابل قطره سرویس دوبلکس یک هادی دو هسته ای است، یعنی دارای دو هادی است. یک هادی عایق برای خط فاز و یک هادی لخت برای خط خنثی. برای تامین برق تک فاز ساختمان استفاده می شود.

سیم های غیر فلزی یا غلاف NM برای سیم کشی داخلی استفاده می شود. ممکن است از 2 یا بیش از 2 هادی عایق با یک هادی عایق یا زمین خالی تشکیل شده باشد. لایه دیگری از روکش پلاستیکی XLPE برای محافظت بیشتر وجود دارد.