بخاری از یک مبدل حرارتی روی داشبورد ماشین شما عبور می کند و شیلنگ بخاری گرما را از طریق آن به گردش در می آورد.
شیلنگ بخاری زانتیا در محفظه موتور در معرض دمای بالا قرار می گیرند و فرسوده می شوند.
آنها با قرار گرفتن در معرض روغن تخریب می شوند و در نهایت نیاز به جایگزینی دارند.
شیلنگ ها معمولاً بین 80000 کیلومتر تا 150000 کیلومتر در این شرایط عادی دوام می آورند.
مهم نیست که از گرما استفاده می کنید یا نه، زیرا مایع خنک کننده به طور مداوم در شیلنگ های بخاری در گردش است – آنها نیز به همین ترتیب خراب می شوند.
شیلنگ گرمایشی چیست؟ هوای داغ از دریچه های داشبورد خودروی شما ناشی از عبور مایع داغ از هسته بخاری است.
یک شیلنگ بخاری مایع داغ را به هسته بخاری می برد و دیگری آن را می برد. شیلنگ بخاری ورودی مستقیماً از موتوری می آید که در آن مایع خنک کننده داغ ترین است.
شیلنگ خروجی دوباره به سیستم خنک کننده متصل می شود، جایی که یک بار دیگر به سیستم خنک کننده موتور می پیوندد.
یک خودرو معمولاً فقط دو شیلنگ بخاری دارد، مگر اینکه یک SUV یا یک کامیون با بخاری عقب باشد.
در این مورد، چهار شیلنگ بخاری وجود دارد.
مانند شیلنگ های رادیاتور، شیلنگ های بخاری از لاستیک مصنوعی ساخته شده و برای جلوگیری از ترکیدن با سیم های پنبه ای یا کولار تقویت می شوند.
آنها معمولاً به شکل خاصی شکل می گیرند و به اندازه کافی ضخیم تولید می شوند که تقریباً تمام گرما را در خود جای دهند.
هنگامی که شلنگ شروع به از کار افتادن می کند، ممکن است برآمده، فرو بریزد یا شروع به نشتی کند.
اگر جریان سیال محدود است یا نشت مایع وجود دارد، شیلنگ های بخاری شما باید تعویض شوند.
علائمی که نشان می دهد شیلنگ های بخاری شما نیاز به تعویض دارند -نشت مایع ضد یخ -حرارت ضعیف داخل ماشین شما – تورم در شیلنگ بخاری چگونه شیلنگ بخاری را عوض کنیم؟ وقتی موتور سرد است، تکنسین کاپوت را باز می کند و سیستم خنک کننده را بررسی می کند.
مایع خنک کننده تخلیه می شود، سپس شیلنگ های بخاری خارج می شوند.
شیلنگ های بخاری جدید نصب شده و در دو انتها محکم بسته می شوند.
سیستم خنک کننده با نوع و مخلوط صحیح مایع خنک کننده پر شده است.
موتور تا دما راه اندازی می شود و هوا از سیستم خنک کننده خارج می شود.